S’esgota el temps per trobar una fórmula jurídica adequada per regular el nombre de taxis que podran circular pels carrers de Barcelona l’endemà que s’acabi l’estat d’alarma. L’IMET i sindicats de taxistes fa setmanes que aborden la qüestió, de moment sense èxit, per evitar que el 22 de juny hi hagi 8.000 taxis circulant per la ciutat disputant-se els clients que, previsiblement, seran menys dels habituals.
L’última proposta de l’Institut Metropolità del Taxi, segons expliquen els sindicats, és reduir la flota diària fins a uns 7.000 vehicles. Això representa un 10 % menys dels taxis que circulaven cada dia abans de l’estat d’alarma. En previsió que la demanda del servei sigui molt inferior –bàsicament per la falta de turistes i les restriccions d’activitats d’oci nocturn–, els taxistes demanen que es trobi una fórmula perquè només circulin la meitat dels taxis habituals.
Però aprovar una regulació en aquests sentit no és senzill. Ara mateix circula un 30 % del total de la flota –i al principi del confinament era un 20 %–. Però, un cop sense efecte l’estat d’alarma –i les restriccions associades–, una norma d’aquest tipus pot topar amb altres normatives com les que regulen el dret al treball o la lliure competència. Davant d’això, l’IMET planteja als taxistes que facin un dia més de festa cada dues setmanes durant un període de sis setmanes. Uns dies que serien recuperables en setmanes posteriors.
Pels taxistes, la proposta es queda curta en la reducció de flota però també en el temps d’aplicació. Segons els sindicats, la Generalitat i l’IMET s’han reunit aquest dimecres a la tarda per tornar a estudiar la qüestió. I demà dijous hi haurà una nova reunió de l’IMET amb els sindicats. Asseguren que la voluntat de totes les parts per regular hi és, però que fins ara no s’ha trobat una fórmula amb totes les garanties jurídiques. I dilluns, 22 de juny, s’haurà acabat la regulació excepcional de l’estat d’alarma.