Durant quatre mesos, la desconstrucció de l'anella del costat mar ha deixat imatges com aquestes... Tot i tocar l'equador de les obres, els tractors no s'aturen. Ara, el punt de mira està en l'enderroc del viaducte que hi ha al cantó muntanya. Els treballs engegaran diumenge, 15 de juny, i per això caldrà reordenar novament el trànsit. La circulació es restringirà per l'anella de muntanya. Els vehicles que circulen d'entrada continuaran fent-ho arran de plaça. I els que actualment surten per damunt de l'anella en sentit Besòs, ho faran per un nou vial construït a la superfície. Es tracta d'una continuació de la Gran Via que passa pel mig de les Glòries i que ja està asfaltada. Tindrà una calçada central amb tres carrils, un carril bici segregat de la circulació i un lateral amb dos carrils més, un dels quals serà per als autobusos. També disposarà d'una vorera de tres metres d'amplada. ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "Estem seguint el calendari previst i això ens permet enfocar la urbanització provisional amb tranquil·litat." Una comissió de seguiment ja ha pactat amb els veïns els projectes d'urbanització provisionals, que ara s'estan tramitant. Està previst que siguin una realitat a finals d'any. Aquests usos provisionals inclouen una torre mirador, un umbracle, un jardí d'alzines i un parc amb àrees infantils.

Tot i tocar l’equador de les obres, els tractors no s’aturen a la plaça de les Glòries. Ara, el punt de mira està en l’enderroc del viaducte que hi ha al cantó muntanya. Els treballs engegaran aquest diumenge i per això caldrà reordenar novament el trànsit.

Integrar el trànsit a la superfície de la plaça

A partir del 15 de juny, la circulació es restringirà per l’anella de muntanya. Els vehicles que circulen d’entrada continuaran fent-ho arran de plaça i els que actualment surten per damunt de l’anella en sentit Besòs, ho faran per un vial nou construït a la superfície. Es tracta d’una continuació de la Gran Via que passa pel mig de les Glòries i que ja està asfaltada.

El vial tindrà una calçada central amb tres carrils, un carril bici segregat de la circulació i un lateral amb dos carrils més, un dels quals serà per als autobusos. També disposarà d’una vorera de tres metres d’amplada. Aquesta ordenació viària es mantindrà fins que el túnel soterrat estigui excavat, és a dir, uns “tres o quatre anys”, segons el tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives.

Els primers usos de les noves Glòries arribaran al desembre

Aquesta segona fase finalitzarà al setembre i serà aleshores quan s’encetarà la urbanització provisional de l’espai. Una comissió de seguiment ja ha pactat amb els veïns els projectes d’urbanització provisionals a la banda mar, que ara s’estan tramitant. Està previst que siguin una realitat a finals d’any. Aquests usos temporals inclouen una torre mirador, un umbracle, un jardí d’alzines i un parc amb àrees infantils. La urbanització provisional de la banda muntanya està previst que finalitzi el març de 2015.