En aquesta aula conviuen quatre nacionalitats d'aspirants a taxistes. Es preparen per a uns exàmens teòrics tipus test amb preguntes sobre el reglament, les tarifes i la xarxa viària de la ciutat. Conèixer al detall els carrers és l'assignatura més dura. SALOMON "Estamos haciendo un curso para una ciudad muy grande y para los que no somos de aquí, se hace muy difícil." GUIFREDO "Si una persona de aquí se pierde, imagínate los que somos de fuera." Per exercir de taxista, a tots ells se'ls exigeix un certificat de competència lingüística. Poden escollir entre català o castellà. La formació és precisament una de les prioritats del nou president de l'Institut Metropolità del Taxi per evitar que el servei continuï, segons ell, degradant-se. EDUARD FREIXEDES, regidor de Mobilitat "Hem d'atacar temes com el fet que en aquests moments hi hagi persones que porten taxis que no coneixen la ciutat, queixes que van més enllà de la pura anècdota de persones que pugen en taxis on el taxista no sap res en català o, fins i tot, taxistes que no saben castellà." Per això ja s'ha iniciat una revisió per endurir les proves, una mesura que suma adhesions. LUIS BERBEL, president del Sindicat del Taxi "El tipo test no es suficiente. Habría que hacer una parte escrita para que el nivel del taxista se desarrolle y se vea también la lengua y como lo interpreta." Des del sindicat també demanen mesures urgents per resoldre l'excés de taxistes. Asseguren que la recaptació ha baixat un 30% i que es necessita una regulació horària per posar fre a la precarització del sector.

Actualment, a banda de la prova per accedir a la Credencial de Taxista, els alumnes estrangers han d’obtenir  un certificat de competència lingüística, que poden escollir entre català o castellà.

El Sindicat de Taxistes de Catalunya considera que la prova actual, que és en format test, no és suficient, i que caldria fer una prova escrita. El sindicat, però, demana al nou president que no deixi de banda “altres problemes urgents” com l’excés de taxistes al carrer, ja que asseguren que la recaptació ha baixat un 30% i es necessita una regulació horària per evitar la precarització del sector.