FERRAN SORIANO, president de Spanair "És el mínim, el que cal fer i el que farem, no? Donar la cara en nom dels administradors, del Consell, i amb tothom i dir que estem aquí, que estarem aquí, que no se'n va ningú fins que haguem resolt això de la manera millor possible. La manera bona no existeix. La millor possible, dins de les que tenim."

Soriano ha justificat la decisió d’aturar tots els vols divendres com una decisió “tècnica” dels directius de seguretat, ja que els rumors que van córrer als mitjans de comunicació i l’anunci de Qatar Airways de fer marxa enrere, podia provocar estrés en els treballadors i afectar les condicions de seguretat dels passatgers.

El president de Spanair també ha assegurat que els passatgers amb bitllets que no podran fer servir en un termini curt, es poden recol·locar en altres companyies. Els que són per a vols programats per més endavant tenen dret a recuperar els diners. Soriano ha explicat que si els van comprar amb targeta, poden demanar al seu banc que els en retornin l’import, i si ho van fer a través d’una agència de viatges, la devolució està garantida després d’arribar a un acord amb la IATA.

Soriano ha explicat que la companyia estava al corrent dels pagamants als treballadors i ha assegurat que s’intentarà pagar a tots “el màxim”. Per aquest motiu, ja han pagat 1.000 euros a cadascun dels treballadors per garantir les nòmines dels que les ténen més baixa.
Per últim, Soriano s’ha compromès a buscar la millor sortida després del tancament de la companyia.