vaga rodalies catalunya renfe 19 juliol
Foto: ACN

(ACN) L’entitat en defensa dels consumidors FACUA reclama a Renfe que agilitzi i clarifiqui el procés de devolució de la fiança dels abonaments gratuïts de Rodalies i mitjana distància, que van caducar el desembre de l’any passat. Segons l’associació, malgrat que el retorn automàtic dels enviaments va començar el 9 de gener passat, “molts usuaris estan denunciant que troben nombrosos problemes i manca d’informació a l’hora de sol·licitar el reemborsament”. Per comprar l’abonament, els viatgers van dipositar una finança de 10 euros per Rodalies i 20 per a mitjana distància a retornar si feien almenys 16 viatges.

Bitllets de Renfe gratis el 2023, inclosos els de Rodalies de Catalunya

Denuncia que Renfe dona “informació contradictòria”

“Són molts els afectats que denuncien que encara no han rebut els diners i que, quan truquen al telèfon d’informació o acudeixen a taquilla, se’ls dona informació contradictòria“, denuncia FACUA. En aquest sentit, l’entitat demana a Renfe que centralitzi la informació que es dona als usuaris i que dugui a terme les mesures necessàries per evitar més dilació en el lliurament d’una fiança que va començar a inicis del mes de gener i el procés de la qual havia de ser automàtic.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a