(ACN) L’entitat en defensa dels consumidors FACUA reclama a Renfe que agilitzi i clarifiqui el procés de devolució de la fiança dels abonaments gratuïts de Rodalies i mitjana distància, que van caducar el desembre de l’any passat. Segons l’associació, malgrat que el retorn automàtic dels enviaments va començar el 9 de gener passat, “molts usuaris estan denunciant que troben nombrosos problemes i manca d’informació a l’hora de sol·licitar el reemborsament”. Per comprar l’abonament, els viatgers van dipositar una finança de 10 euros per Rodalies i 20 per a mitjana distància a retornar si feien almenys 16 viatges.
Denuncia que Renfe dona “informació contradictòria”
“Són molts els afectats que denuncien que encara no han rebut els diners i que, quan truquen al telèfon d’informació o acudeixen a taquilla, se’ls dona informació contradictòria“, denuncia FACUA. En aquest sentit, l’entitat demana a Renfe que centralitzi la informació que es dona als usuaris i que dugui a terme les mesures necessàries per evitar més dilació en el lliurament d’una fiança que va començar a inicis del mes de gener i el procés de la qual havia de ser automàtic.