El nou bus a demanda de Montbau i la Vall d’Hebron, que s’ha estrenat aquesta setmana, d’una manera discreta. Aquest dilluns ha registrat 34 viatges en la seva primera jornada en funcionament i en les primeres hores d’aquest dimarts, TMB informa que ja hi ha 128 persones registrades a la plataforma de reserves. Aquest nou servei substitueix l’antiga Línia 135, que només tenia una vuitantena d’usuaris al dia. Per millorar els desplaçaments dels usuaris s’hi han afegit dues parades noves, una al CAP d’Horta i una altra davant l’Hospital Vall d’Hebron.

Informadors a peu de parada

Els informadors treballen de valent aquests dies per explicar com funciona el nou bus a demanda de Montbau i la Vall d’Hebron. El servei es pot sol·licitar a través d’una aplicació mòbil o amb una trucada telefònica. Un sol vehicle optimitza els recorreguts en funció de les peticions dels usuaris a través d’un sistema intel·ligent que indica al conductor la ruta a seguir.

Hi ha 26 parades fixes, però el trajecte no és lineal, sinó que varia en funció de la sol·licitud dels viatgers. Els usuaris s’hauran d’anar familiaritzant amb el nou sistema personalitzat. El cap de línia d’El meu Bus, Juan Carlos Núñez, explica que la idea és que “el temps d’espera a la parada no superi els 10 minuts“. Afegeix que el nou servei requereix d’una adaptació, però que amb el temps els usuaris comprovaran que “és un servei més eficaç i més eficient i que els temps d’espera es reduiran per al client”.

Inform,adors bus demanda Montbau

Primers usuaris satisfets

Molts dels qui utilitzen aquesta línia són antics usuaris del Bus del Barri 135. És el cas de Jacques Duclos, que segons explica a betevé, “el sistema de reserva és senzill i ràpid i ara es triga menys, ja que els trajectes són més directes”. TMB ha organitzat diverses sessions informatives i tallers formatius per mostrar com funciona el nou servei. El proper està previst pel dimecres 18 a la tarda a l’espai Social Montbau-La Pedrera.