El proper dilluns 17 de gener els veïns dels barris de Montbau i la Vall Hebron, al districte d’Horta-Guinardó, estrenaran el servei de bus a demanda. Es tracta de la segona implementació d’aquest sistema a la ciutat, després de l’experiència a Torre Baró, on el bus a demanda funciona des del 2019.

El nou servei substuirà la Línia 135 actual que dona servei al barri i que actualment cobreix la ruta entre els barris amb una freqüència fixa de 45 minuts. Diumenge, 16 de gener, serà l’últim dia que aquest bus estarà en funcionament. TMB calcula que el nou servei reduirà fins a un 87 % el temps d’espera a les parades.

Com funciona?

El servei de bus s’anomena oficialment El Meu Bus. Els passatgers poden fer les peticions a través d’una aplicació (que es pot descarregar gratuïtament a les botigues virtuals d’Apple i Android) o bé per via telefònica, al telèfon 900 927 575. Només han d’indicar l’hora i la parada on volen que el recullin i la també la seva destinació. El recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intel·ligent que encaixa les diverses sol·licituds amb antelació. Quan no hi ha peticions, l’autobús es manté aturat en el punt de regulació.

TMB ha detallat que en el cas de Montbau i la Vall d’Hebron hi ha 26 parades fixes (dues de les quals noves, al CAP d’Horta i l’Hospital Vall d’Hebron) per escollir el lloc de pujada i de baixada. Pel que fa als horaris, el servei funcionarà de 7 a 21 h els feiners, de 8 a 21 h els dissabtes i de 9 a 21 h els diumenges i festius.

Campanya informativa

TMB i l’Ajuntament de Barcelona han començat aquest dilluns una campanya informativa per explicar com es farà el desplegament del servei. Diversos informadors distribuiran cartells i fulls informatius als equipaments i entre els usuaris de l’autobús 135.

A més, els dies 13 i 14 de gener es faran tallers pràctics adreçats als veïns per explicar-los amb més detall com poden fer la descàrrega de l’app i acompanyar-los en el procés de registre i primeres reserves.