En el traçat del tram de l’L9 que s’ha de posar en marxa el 2016, segons s’ha anunciat aquesta mateixa setmana, ha desaparegut el nom d’una estació: Camp Nou. El motiu que dóna el Departament de Territori i Sostenibilitat és que l’estació funciona com una via d’extracció de material de runa del ramal de la Zona Franca i que fins a 2018 no es preveu que entri en funcionament.

L’estació de Camp Nou no és l’única que haurà d’esperar a obrir. De moment tampoc no entrarà en servei la parada de la Ribera, projectada entre les Moreres i el Prat Estació. Aquesta parada es troba enmig d’una zona no urbanitzada i es va preveure perquè en aquell punt es volien edificar habitatges. L’altra parada que no obrirà el 2016 és la de la Terminal de Càrrega de l’aeroport. En aquest cas el motiu que dóna el Departament de Territori i Sostenibilitat és que és una instal·lació que encara no s’ha desenvolupat i es considera que no té sentit fer-hi una parada.

Els veïns de les Corts asseguren que no han rebut cap notificació oficial d’aquest nou retard. Anna Ramon, presidenta de l’Associació de Veïns Camp Nou, lamenta aquest fet “perquè els dies de partit seria molt útil i dissuadiria els socis d’arribar en cotxe fins al camp”. Ramon també reivindica que la zona “té moltes mancances pel que fa a transport públic” i que aquesta parada ajudaria també a connectar amb Sant Joan de Déu.