Al darrere de la decisió del TSJC de tombar la ZBE hi ha diverses entitats com la Plataforma d’Afectats per les Restriccions Circulatòries, el Gremi Provincial de Tallers de Reparació d’Automòbils de Barcelona o la Federació Empresarial Catalana d’Autotransport de Viatgers. Totes han rebut amb sorpresa la decisió del tribunal i esperen que la justícia acabi confirmant la sentència de manera definitiva.
Des de la Plataforma d’Afectats per les Restriccions Circulatòries la seva presidenta, Mònica Xufré, critica que l‘Ajuntament tirés endavant la ZBE per anar a “Europa a presumir” sense tenir en compte “el patiment de molta gent”. Creuen que el fet de discriminar els cotxes per l’any de fabricació no reflecteix les emissions reals i proposen que es reguli a través de la ITV.
Xufré explica que l’aplicació de la zona de baixes emissions ha afectat molts treballadors que depenen del cotxe perquè no tenen cap alternativa de transport. Lamenten que l’Ajuntament “estigui en guerra contra el vehicle”, sense tenir en compte la casuística de molta gent humil que no té alternativa.