Són 150 metres de passarel·la metàl·lica que uneixen dos barris separats per les vies del tren, el de Sant Andreu i el del Bon Pastor. El pas és provisional mentre no acabin les obres de la Sagrera. Avui s'ha recorregut de manera simbòlica amb totes les associacions de veïns de la zona. Per fi tenen un pont a mig camí entre el de Sant Adrià i el del carrer del Palomar, que estan separats per 850 metres. El que ara es fa en un minut i mig abans requeria 20 minuts. SANTI SERRA, president de l'AV Sant Andreu del Palomar "Ha passat un senyor gran amb els seus néts, que estan a l'altra banda i ens ha explicat que per anar-los a veure havia d'agafar un autobús, ara en un minut i mig travessa la passera provisional." JOSE TORRES, AV Bon Pastor "De momento con el puente ya ganamos algo en unión con el barrio de Sant Andreu, pero para completar el tema sería el cubrimiento de las vías para unir un barrio con el otro." Després de 10 anys separats, aquests dos barris ara s'uneixen amb la passera metàl·lica, que està sustentada sobre pilars i estructures del calaix ferroviari d'alta velocitat i de Rodalies. L'obra que s'ha enllestit en tan sols dos mesos. JANET SANZ, tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat: "Nosaltres entenem que això és provisional, perquè el que volem és l'estació de la Sagrera, és l'estació de Sant andreu Comtal, i és el parc linial. I considerem que aquestes han de ser les actuacions prioritàries de l'urbanisme." LAIA ORTIZ, regidora de Sant Andreu: "Aquest és un exemple dels costos, dels costos humans, en la vida quotidiana de la gent i els costos també econòmics de l'Ajuntament de Barcelona del retard en la inversió i les obres de la Sagrera." El pont ha costat 370.000 euros i s'ha posat en funcionament just abans de l'inici del curs escolar, ja que ha de facilitar l'accés dels alumnes de l'Escola La Maquinista, un centre que està pendent de saber-ne la ubicació definitiva.

El pont s’ha fet en tan sols dos mesos, una solució que segons la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, “és absolutament provisional, però és una mostra de les prioritats urbanístiques de l’Ajuntament, cosir dos barris populars mal comunicats des de fa una dècada“. Sanz assegura que vetllaran perquè es compleixin els compromisos del ministeri i “es pugui acabar l’estació de la Sagrera, la de Sant Andreu Comtal i sobretot el parc lineal, que ha d’acabar d’unir aquestes dues zones de la ciutat, i posar fi a les passeres provisionals.”

“Amb el pont hem guanyat molt, però cal cobrir les vies per unir realment un barri amb l’altre i garantir el nostre dret a la mobilitat”, diu José Torres, de l’Associació de Veïns del Bon Pastor, que recorda que el seu barri tampoc no està ben connectat amb la Verneda. Des de l’associació veïnal de Sant Andreu de Palomar, Santi Serra assegura que és un dia emocionant. “Ha passat un senyor gran amb els seus néts, que estan a l’altra banda, i ens ha explicat que per anar-los a veure havia d’agafar un autobús, ara en un minut i mig travessa la passera provisional.”

Una mostra de llarga espera per aconseguir la construcció del nou pas de vianants és el nombre d’associacions de veïns que avui l’han volgut inaugurar de manera simbòlica. Hi ha assistit des de l’associació de La Maquinista, del Bon Pastor, de Sant Andreu de Palomar i Sant Andreu Nord. La regidora Laia Ortiz ha lamentat “els costos humans, en la vida quotidiana de la gent, i també els costos econòmics de l’Ajuntament de Barcelona a causa del retard en la inversió i les obres de la Sagrera”. Ha recordat que el pont també ha d’unir Sant Andreu amb l’Escola La Maquinista, i facilitar la vida de les famílies.