L'Ajuntament ja estudia com tallar el trànsit els diumenges i festius per esponjar l'afluència de vianants en aquesta zona. Les entitats han demanat al consistori que els autobusos tampoc no hi circulin els dies de restricció, fet que implicarà desviacions i que podria dilatar la posada en marxa de la prova pilot, prevista per abans de l'estiu. Però ara els veïns van més enllà i tornen a reclamar que es treguin les terrasses de l'entorn del temple perquè les voreres tinguin una amplada útil de quatre metres i mig. JOAN ITXASO, president AV Sagrada Família "La idea és menjar-nos un carril de circulació a la banda Besòs per col•locar les terrasses com un element després de la vorera." ROCÍO ROMERO "La proposta dels veïns implicaria treure totes les terrasses del carrer i deixar lliure tota la vorera per ubicar-les en aquest carril, el del costat Besòs dels carrers de la Marina i de Sardenya." Aquesta mesura obligaria a treure places d'aparcament per a residents i reservar espai als vetlladors, que estarien a tocar del trànsit rodat però deixarien més espai als vianants. AGUSTÍ COLOM, regidor de l'Eixample "Això substituirà l'espai d'aparcament però dins la reorganització de l'aparcament de la zona que faria guanyar aparcaments en espais propers. Segurament hi haurà afectacions però compensarem una part." Des del consistori avancen que caldrà estudiar la seguretat de la proposta, la disposició actual de les terrasses i conversar també amb els restauradors de la zona. Els responsables de les terrasses, per la seva banda, afirmen que aquest debat no és nou, i no han volgut parlar amb BTV perquè afirmen que estan cansats que se'ls intenti fer fora de la Sagrada Família.

L’Ajuntament ja estudia com tallar el trànsit els diumenges i festius per esponjar l’afluència de vianants al carrer de la Marina. Les entitats han demanat al consistori que els autobusos tampoc no hi circulin els dies de restricció, fet que implicarà desviacions i que podria dilatar la posada en marxa de la prova pilot, prevista per abans de l’estiu. Però ara els veïns van més enllà i tornen a reclamar que es treguin les terrasses de l’entorn del temple perquè les voreres tinguin una amplada útil de quatre metres i mig.

Segons Joan Itxaso, president de l’AV Sagrada Família, la idea és “menjar-se un carril de circulació a la banda Besòs per col·locar les terrasses com un element després de la vorera.” La proposta dels veïns implicaria, doncs, treure totes les terrasses de les voreres per deixar lliure l’espai dels vianants i ubicar els vetlladors en un carril del costat Besòs dels carrers de la Marina i de Sardenya. Aquesta mesura obligaria a treure places d’aparcament per a residents i reservar espai als vetlladors, que estarien a tocar del trànsit rodat però deixarien més espai per al passeig.

El regidor de l’Eixample, Agustí Colom, reconeix que si s’aplica aquesta proposta hi haurà afectacions en les zones d’aparcament, però diu que en compensaran una part en una futura reorganització de la zona, que faria guanyar aparcament en els carrers adjacents al temple. En aquest sentit, Itxaso explica que han reclamat al consistori que suprimeixi les places de zona blava que hi ha al carrer de Provença per convertir-les en pàrquing per a residents.

Des del consistori avancen que caldrà estudiar la seguretat d’aquesta nova proposta, la disposició actual de les terrasses i conversar també amb els restauradors de la zona. Els responsables de les terrasses, per la seva banda, afirmen que aquest debat no és nou, i no han volgut parlar amb BTV perquè afirmen que estan cansats que se’ls intenti fer fora de la Sagrada Família. Els veïns, en canvi, insisteixen que malgrat els esforços per millorar la convivència a la zona amb els turistes, els carrers continuen estant saturats.