Divendres es va saber que la nova ordenança per regular l’ús de la bicicleta (que encara està per redactar) prohibirà la circulació per la vorera excepte als menors i els seus acompanyants i crearà instruments perquè cada vehicle i vianant circuli per on li correspon. Ho va explicar el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, en una jornada de seguretat de la bicicleta. Freixedes també va dir que se sancionarà el “setge” dels vehicles motoritzats als ciclistes.

Aquest dilluns la Coordinadora Catalana d’Usuaris de la Bicicleta ha parlat sobre les futures ordenances. Afirmen que la nova norma es justifica en una nova concepció de Barcelona que encara no és una realitat, on els barris seran zones 30 i es crearan “ponts” per a les bicicletes, perquè es puguin moure d’un barri a l’altre. Els usuaris alerten que mentre aquesta “nova ciutat” no es materialitzi, les noves ordenances posaran en perill molts usuaris de la bicicleta, ja que tot l’Eixample i les zones on se circula a més de 30 quilòmetres per hora es convertiran en zones no aptes per a la circulació dels ciclistes.

Els Amics de la Bici i la Coordinadora d’Usuaris de la Bicicleta demanen que s’aturi la reforma de l’ordenança i demanen al consistori que escolti les veus contràries a la nova normativa. Afirmen, a més, que dissoldre la Comissió Cívica de la Bicicleta ha estat un error i critiquen que el pacte de la mobilitat és insuficient, perquè els responsables de l’Ajuntament tinguin informació sobre el que necessita el sector de la bicicleta.