El primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, assegura que els estudis tècnics desaconsellen que les cadires de rodes motoritzades puguin pujar als autobusos. Forn ha explicat que, segons aquests informes, la seguretat dels qui viatgen amb l’escúter i de la resta d’usuaris de l’autobús no està garantida. Tant el PSC, en comissió municipal, com la federació de persones amb discapacitat física ECOM, han demanat que es canviï el reglament i que no es deixi la decisió de deixar-los pujar a la “discrecionalitat” del conductor.

L’Ajuntament continua deixant a criteri del conductor la decisió final de deixar pujar a l’autobús un passatger amb una cadira de rodes motoritzada, coneguda com a escúter. Segons ha explicat el primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, a la Comissió de Seguretat i Mobilitat, el conductor és qui té l’última paraula. Haurà de valorar, per exemple, si hi ha prou espai o no a la plataforma habilitada per a les cadires de rodes i els cotxets de nadons, si l’autobús va ple o no i si es pot garantir la seguretat de la resta d’usuaris del vehicle. Forn reconeix que hi ha un “buit legal” sobre aquesta qüestió, però que la modificació del reglament no depèn de TMB. A més, ha assegurat que els informes tècnics de què disposa el consistori desaconsellen que els escúters puguin pujar als autobusos precisament perquè la seguretat no està garantida, ni dels usuaris de la cadira de rodes ni de la resta d’usuaris de l’autobús. Per Forn, la solució és que hi hagi una homologació tècnica d’aquest tipus de vehicles motoritzats, que fins ara tenen models amb característiques, pesos i volums molt diferents entre si.

La federació de persones amb discapacitat física ECOM va denunciar a BTV que des de fa uns dos anys els han arribat desenes de casos de persones que es troben amb dificultats per accedir als busos amb els escúters. El PSC també se n’ha fet ressò i és qui ha plantejat avui la qüestió a la comissió municipal. A la regidora socialista María Pilar Díaz, però, no li ha agradat gens la resposta de Forn. Considera que “es vulnera el dret a la mobilitat” d’aquest col·lectiu i que “caldria redactar una nova normativa”. La resta de grups també han criticat que la decisió es deixi a la “discrecionalitat del conductor”. Forn els ha replicat que no es poden “passar pel clatell” els informes tècnics i que la seguretat de tots els que pugen al bus “és el més important”.