Jordi Portabella ha explicat que la idea de creació d’aquest “bus cultural” no és nova sinó que ja funciona a altres ciutats europees, i això que “ho tenen més complicat” que a Barcelona, on la majoria de museus es concentren en un únic punt, la muntanya de Montjuïc. La proposta, que consisteix a crear una línia de bus que doni la volta a la muntanya i s’aturi als principals museus i centre d’interès, ha rebut els vots a favor de tots els partits. També del govern, que s’ha compromès a estudiar-ho, “ateses les dificultats econòmiques actuals”. Pel primer tinent d’alcalde, Joaquim Forn, “hi ha projectes de futur prou importants” a Montjuïc, com l’esplanada de museus, que “ho justificarien”. Afegeix, però, que la nova línia s’hauria d’adaptar a la demanda de servei de la ciutat, que varia molt segons el dia de la setmana, l’època de l’any, o la programació de grans esdeveniments. Tot amb la idea de tenir “una visió de conjunt” de les necessitats de la muntanya i aconseguir “que la gent es desplaci en transport públic i abandoni el vehicle privat” en un espai que està protegit, ha conclòs Forn.

El transport públic a Montjuïc, una assignatura pendent

L’Ajuntament ja reforça puntualment el transport públic a Montjuïc quan hi ha prevista una gran afluència de públic. Només l’any passat es van habilitar 56 busos llançadora. 10 d’aquests busos van ser per cobrir la demanda de salons i una trentena per concerts. Tot i això, els grups coincideixen que cal potenciar el transport públic en aquesta zona. A Montjuïc hi ha previstes dues parades de la prolongació de la línia 2 del metro, una davant del MNAC i l’altra a la Foixarda. El projecte, però, de moment es troba aturat.