1.387 treballadors d’autobusos han votat que sí s’adhereixen a l’aturada convocada el proper dilluns en un referèndum convocat per CCOO i UGT. Un 66% de la plantilla ha mostrat el suport a la vaga proposada pel Comitè d’Empresa, que coincideix amb la convocada per Renfe i Adif en el transport ferroviari.

Aquest suport s’ha ratificat en assemblea aquest dijous. Amb la vaga del dia 17 de setembre, els treballadors mostraran el seu rebuig a la retallada de sou que els va anunciar TMB. Segons els sindicats, aquesta reducció suposaria la pèrdua de 1.500 euros de mitjana per a cada treballador entre els mesos de setembre i desembre.

En una nota, el Comitè d’Empresa d’Autobusos convoca els treballadors el proper dilluns a la porta de les cotxeres a les 4 h per controlar els serveis mínims i posteriorment realitzar una manifestació. Està que previst que la marxa s’iniciï a la plaça de la Universitat a les 11.30 h i es dirigeixi fins a la plaça de Sant Jaume. Un cop allà, reclamaran a l’alcalde Xavier Trias que es compleixi el conveni i la readmissió d’Andreu de Cabo. La protesta, diuen, es farà amb els treballadors de metro i B:SM per expressar el rebuig a les mesures que l’empresa vol aplicar, en concret, retallades salarials proporcionals a la paga extra que se suprimirà als funcionaris.

Sense serveis mínims

El Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat encara ha de fixar els serveis mínims de la vaga de 24 hores convocada el pròxim 17 de setembre al metro i autobusos de Barcelona. També s’han de fixar encara els serveis mínims de l’aturada de metro convocada per al dia de la Mercè.

Fonts del Departament d’Empresa i Ocupació han explicat que les reunions de mediació entre els representants dels treballadors i l’empresa han acabat sense acord, de manera que el departament haurà de fixar ara els serveis mínims de l’aturada, que coincideix amb la vaga convocada pels sindicats de Renfe i Adif a tot Espanya.

La xarxa ortogonal, en el punt de mira dels sindicats

El sindicat CGT proposa una jornada de vaga de 24 hores el pròxim 1 d’octubre, quan, diuen, es posarà en marxa la xarxa de bus ortogonal. A més, pretenen fer aturades de dues hores en cada torn, matí, tarda i nit, a partir del 2 d’octubre i de manera indefinida. Si s’aproven aquestes protestes, el dia 5 volen celebrar una nova assemblea de treballadors que decideixi si es mantenen aquestes aturades.

Els sindicats no veuen amb bons ulls la xarxa ortogonal. Diuen que comportarà la supressió de línies d’autobús i, per tant, es reduirà el nombre de treballadors. Segons fonts de TMB, els llocs de feina estan garantits amb la posada en marxa del nou sistema. L’empresa assegura que és la seva aposta de futur, i que consisteix a oferir més servei amb els mateixos recursos.