En un acte a la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, les entitats han defensat que el tramvia per la Diagonal suposarà un benefici generalitzat per a tots els barcelonins i en àmbits ben diversos. Ricard Riol, de la plataforma Unim els Tramvies, lamenta que els grups municipals no hagin arribat a un acord per tirar-lo endavant. “Amb els dubtes tècnics resolts, el que veiem cada cop més és que el que hi ha són excuses: sempre hi ha una idea per frenar aquest projecte”, ha dit. Considera que la classe política municipal ha fet “el ridícul“.
Unim els Tramvies ha aplaudit la mobilització ciutadana que s’ha originat en els darrers mesos per exigir el tramvia per la Diagonal, com la marxa ciutadana a la Diagonal o la pedalada d’arquitectes i enginyers per demanar desbloquejar el projecte.
Després d’emetre un documental titulat ‘No et sumis al boicot, puja al tramvia’, l’acte ha continuat amb un debat obert entre entitats i assistents. Greenpeace, la Plataforma per la Qualitat de l’Aire, la CONFACV, la FAVB, el Bicicleta Club de Catalunya i la Federació ECOM són algunes de les entitats que han expressat el desig de fer realitat el tramvia per l’avinguda Diagonal. L’àmbit universitari també espera que s’arribi a un acord polític. La vicerectora de la UPF, Mònica Figueras, ha valorat positivament els beneficis de la connexió dels tramvies: “Facilitarà la interconnexió entre campus, universitats i centres de recerca“, ha afirmat.
El 22@ vol el tramvia per la Diagonal
Antoni Oliva, de l’associació 22@ Network, creu que l’accessibilitat és un factor clau en la competitivitat i per això veu amb bons ulls la unió dels tramvies. “Al voltant de Glòries, la situació és límit a les línies L1 i L4. A la zona s’afegiran noves oficines i es crearan uns 4.000 llocs de treball. Això podria col·lapsar aquestes línies de metro”, ha dit Oliva. Tanmateix, creu que la xarxa ortogonal d’autobús “no ha pal·liat les carències del sistema actual”.
El tramvia, una voluntat de l’àrea metropolitana
El debat sobre la connexió dels tramvies ha anat més enllà de l’àmbit municipal i ha arribat a la plana metropolitana. Els municipis per on passa el Trambaix i el Trambesòs pressionen Barcelona per unir el tramvia per l’avinguda Diagonal. De fet, han aprovat mocions durant aquest mandat per donar suport al projecte.