Si malgrat el revés de l’oposició al tramvia en comissió, el ple del 23 de març dona via lliure al tram Glòries-Verdaguer, la previsió del govern municipal és aprovar el projecte d’urbanització a finals d’abril i que l’ATM faci el mateix amb l’estudi informatiu i el projecte d’infraestructura tramviària. Aprofitant les obres del tramvia, si tiren endavant, l’Ajuntament vol fer un nou col·lector a la Diagonal entre el carrer de Girona i el passeig de Sant Joan per evitar inundacions.

Una Diagonal amb tramvia i menys cotxes

El projecte d’urbanització preveu fer passar el tramvia pel tronc central de la Diagonal, al costat d’un gran carril bici. Les voreres seran més amples i es deixaran dos carrils per al trànsit privat a cada lateral. Hi haurà, però, algunes excepcions. Entre Sardenya i Lepant no hi haurà circulació de vehicles en cap dels sentits. A la cruïlla de la Diagonal amb Aragó, Sardenya i Mallorca, es guanyarà una gran plaça i s’eliminaran la majoria dels 15 carrils per a cotxes, ja que només es conservaran els cinc d’Aragó.

tramvia Diagonal Glòries

En el tram entre Lepant i Glòries, en què hi ha una rambla al mig, el tramvia passarà a banda i banda, amb el carril bici al costat muntanya. Entre Lepant i Padilla, tram on hi haurà la parada de La Monumental, no hi haurà circulació per a cotxes en direcció Llobregat. En l’àmbit de les Glòries, el projecte preveu un gran intercanviador de transport públic al davant del Museu del Disseny, en què confluirà l’L1 del metro, les diverses línies del tramvia i de bus urbà i interurbà.

El govern confia a convèncer ERC

“Aquest projecte es farà finalment”, ha assegurat el responsable municipal del tramvia, Pere Macias, que creu que contribuirà a “una imatge emblemàtica de la ciutat”. Macias ha deixat per als polítics la negociació amb ERC, però creu que el posicionament favorable d’aquest partit a la connexió dels tramvies ha de permetre “trobar la fórmula” per aconseguir un acord, tot i les discrepàncies amb el model de gestió.

Tota la infraestructura tramviària té un cost de 43,4 milions d’euros, diners que corresponen a l’ATM però que l’Ajuntament ja ha dit que vol avançar i recuperar després. Les obres d’urbanització d’aquest tram de la Diagonal (Glòries-Verdaguer) pugen a 34 milions, als quals cal sumar-ne vuit més per al col·lector i 13 en tot l’àmbit de Glòries.