La imatge clàssica de les retencions en les operacions tornada a l’àrea metropolitana de Barcelona, amb la finalització de les vacances, feia un temps que havia desaparegut: els conductors havien après a esglaonar la tornada a casa. Enguany, després de les vacances d’estiu, hi havia un ingredient que estava cridat a quedar, també, per al record: els peatges, els quals seran història en cinc trams a partir de l’1 de setembre.

El peatge de l’AP-7 a la Roca del Vallès, un dels que desapareixerà la mitjanit de dimecres, ha concentrat les úniques retencions a les vies de pagament de la xarxa viària catalana aquest diumenge. Han estat cues de fins a quatre quilòmetres en sentit sud.

245.000 vehicles tornen a l’àrea metropolitana

Segons el Servei Català del Trànsit (SCT), aquest diumenge a la tarda han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 245.000 vehicles que, al marge del peatge vallesà de l’AP-7, també han provocat retencions a l’A-2 a Castellolí en direcció Barcelona, i a l’N-II entre Mataró i Montgat en sentit sud.

Al volant, ja hi ha qui fa números

Alguns dels conductors preguntats per betevé han reconegut que ja fan càlculs sobre què es poden estalviar amb la supressió dels peatges. Bona part dels usuaris són veïns de Barcelona que treballen fora de la ciutat, també ciutadans d’arreu que necessiten entrar a la capital catalana per treballar. En tots dos casos, la immensa majoria fa servir alguna de les quatre autopistes de peatge que connecten Barcelona.