El carril bici del passeig de Sant Joan és el clar exemple de com ha de ser la futura xarxa ciclista a la ciutat, d’acord amb el Manual de disseny dels carrils bici de Barcelona. Si abans de l’estiu l’espai per a bicis estava a la vorera i era de doble direcció, després de l’actualització les bicicletes han baixat a la calçada en carrils unidireccionals. És a dir, les bicis circulen en la mateixa direcció que els cotxes a un costat i l’altre de la rambla central.

Segons la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, aquesta configuració permet guanyar seguretat tant per als vianants com per als propis ciclistes. “El nombre de ciclistes no deixa de créixer i l’Ajuntament ha de donar resposta adequadament”, per això les actuacions que s’estan fent també revisen carrils bici ja existents que, fins ara, anaven per la vorera “en condicions realment precàries”.

Des de l’inici del mandat, el govern municipal ha executat 26 actuacions de carril bici, que sumen un total de 36 nous quilòmetres pedalables (ara hi ha 152 km a la ciutat). Entre agost i setembre es construiran 11 carrils bici més i, abans que acabi l’any, la intenció és iniciar 21 intervencions noves. Entre les vies que estaran en obres aquest estiu, destaquen les dels carrers de Ganduxer, Sardenya i Degà Bahí i l’avinguda de Pau Casals. L’objectiu és que el 2018 tots els barcelonins disposin d’un carril bici a menys de 300 metres de casa.