(ACN/Redacció) Aquest dilluns han començat les obres per crear 64 places d’aparcament de motos, 72 de bicicletes i 20 de càrrega i descàrrega al carrer Pelai de Barcelona. Les feines s’allargaran una setmana i es faran a la banda mar del carrer. Les reformes no modificaran els carrils de circulació, ni tampoc canviaran l’espai per a vianants a la vorera. Els contenidors de neteja també s’incorporaran al mateix cordó de serveis, fet que permetrà garantir l’accés de vehicles als carrers del barri i als aparcaments.

L’actuació substitueix l’urbanisme tàctic

Segons ha informat l’Ajuntament, aquesta actuació reemplaçarà la que s’havia fet a la calçada, amb caràcter tàctic i provisional, és a dir, l’espai per a vianants que es va guanyar durant la pandèmia. “Durant aquests dos anys s’ha vist que ha tingut poc ús, pràcticament nul, per part dels vianants“, ha assegurat la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet. Per això, el consistori “ha pres la decisió de transformar l’espai i donar-li un ús imprescindible a la zona”. Segons Bonet, les obres ofereixen resposta a les demandes de més places d’estacionament per a bicicletes i motocicletes al centre de la ciutat i, alhora, permeten incrementar els espais de càrrega i descàrrega en un dels carrers més comercials de Barcelona.

El tram situat entre la plaça de la Universitat i el carrer de Balmes concentrarà les places de càrrega i descàrrega i mantindrà els espais per a contenidors actuals; mentre que entre el carrer de Balmes i la plaça de Catalunya es configurarà un doble cordó de serveis. En aquest tram les places de càrrega i descàrrega es mantindran a l’espai de la calçada més pròxim a la circulació, i a l’espai a tocar de la vorera s’hi crearan noves places d’aparcament de bicicletes i motocicletes.

Per tal que els usuaris de bicicleta i moto puguin accedir a aquests aparcaments es configurarà espai específic, que discorrerà entre l’espai per la càrrega i la descàrrega i les mateixes places d’aparcament.

Barcelona en Comú i ERC critiquen la decisió

La decisió ha aixecat reaccions veïnals, com la de la plataforma Eixample Respira, i sobretot polítiques. La regidora de Barcelona en Comú, Janet Sanz, ha qualificat, la decisió de “pura gesticulació i una irresponsabilitat”. Ha explicat que el projecte que s’estava treballant pel carrer preveia ampliar la vorera i fer un carril bici. “Barcelona necessita avançar i no retrocedir” cap a “una ciutat més justa, més saludable i sostenible” ha dit en un tuit.

També des d’ERC s’hi han mostrat crítics.