canvis Consell de Cent superilla Eixample

Les obres de la futura superilla de l’Eixample provoquen canvis en la mobilitat des d’aquest divendres, 18 de novembre. El carrer del Consell de Cent deixa de ser una via de pas per travessar Barcelona en cotxe i gairebé a cada cruïlla s’obliga els conductors a girar. El tram de Consell de Cent afectat va des del Parc de Joan Miró fins al passeig de Sant Joan, que es convertirà en un eix verd de prioritat per als vianants.

Senyalització a Consell de Cent que obliga els vehicles a girar per Pau Claris

Excepcions i vies alternatives

Els girs són obligatoris gairebé a totes les cantonades, però hi ha algunes excepcions. A les cruïlles del Consell de Cent amb els carrers d’Aribau, Enric Granados, el passeig de Gràcia, Bruc i Bailèn sí que es pot continuar en línia recta. L’Ajuntament ho justifica per evitar fer molta volta si el gir fos obligatori. L’alternativa al Consell de Cent són el carrer de València i la Gran Via que, segons l’àrea de Mobilitat, tenen marge per absorbir el trànsit que expulsarà la superilla.

Girs també a Rocafort, Comte Borrell i Girona

mapa girs Rocafort, Girona, Comte Borrell

A banda del Consell de Cent, també hi ha girs obligatoris a les cruïlles de Rocafort, Comte Borrell i Girona, els altres tres carrers que estan en obres per convertir-se en eixos verds de la superilla de l’Eixample. En el cas del carrer de Girona, hi ha excepcions en dues cantonades on sí que es pot continuar en línia recta: a la confluència amb Diputació i Aragó.

L‘accés a guals, comerços i aparcaments està garantit en tota la zona d’obres, segons informa l’Ajuntament. Ara bé, durant els primers dies, el consistori recomana als conductors que hi hagin d’anar que surtin amb antelació i que s’informin de quin és el millor recorregut per arribar a la destinació.