Més de 1.500 persones han unit les mans per reivindicar la unió de la Trinitat Vella i la Trinitat Nova. La cadena humana, feta amb un to festiu, l’ha convocat la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB), que ha reclamat la connexió dels dos barris a través del metro, sense que calgui fer transbordaments. Les associacions asseguren que l’ampliació de la xarxa del suburbà permetria reduir el volum de vehicles i de retruc millorar la qualitat de l’aire.

A l’acció hi han participat entitats de diversos barris, com Sant Andreu, però també s’hi han afegit de poblacions com Santa Coloma de Gramenet i Badalona.

Totes les associacions afirmen que és “molt necessària” aquesta connexió perquè són barris perifèrics on es fa servir molt el transport públic.

Una cadena humana feta en quatre trams

La cadena humana s’ha dividit en quatre trams diferents per visibilitzar la connexió dels dos barris.

Tram 1 – Parc del Metro L3 fins a l’Escola Bressol La Torre del Rellotge
Tram 2 – EB Torre del Rellotge fins al pont de Sarajevo

Tram 3 – Pont de Sarajevo fins a la plaça de la Trinitat
Tram 4 – Plaça de la Trinitat fins a la llosa del metro de l’L1

Allargament de l’L3

Sota el lema “La Trinitat per la mateixa via”, la FAVB ha reclamat l’allargament de l’L3 de metro per enllaçar les parades de Trinitat Vella (L1) i Trinitat Nova (L3), sense que calgui anar fins a Plaça de Catalunya. Una actuació, inclosa en el pla director de TMB, que també permetria connectar Badalona, Santa Coloma i Montcada amb la Vall d’Hebron en la meitat de temps.

El Pla director d’infraestructures planteja la unió

El projecte ampliació de l’L3 ja es va contemplar el 2011 quan es va ampliar la línia fins a Canyelles, però es va descartar aquesta demanda perquè no hi havia pressupost, segons la FAVB. A l’actual Pla director d’infraestructures (2021-2030) hi ha una memòria d’actuacions en què s’especifica que el 2026 s’elaborarà el projecte constructiu per unir la Trinitat Nova i la Trinitat Vella amb l’ampliació de l’L3 i amb un pressupost estimat de 81 milions d’euros. En el mateix document s’explica, però, que es prioritzarà l’L9 i l’L10. Aquest, diuen, és el motiu principal que ha fet que els veïns hagin convocat aquesta acció. Temen que el projecte continuï encallat.