El districte de Sarrià – Sant Gervasi ha decidit aturar el projecte de bus a demanda dels barris de muntanya d’aquesta zona, una iniciativa que es va presentar al consell de barri del novembre i que té una gran oposició veïnal. El conseller de Sarrià – Sant Gervasi, Blas Navalón, ha reconegut a betevé que la manca de consens amb els veïns ha obligat a ajornar “sine die” la implantació d’aquest projecte de mobilitat perquè fer el contrari “seria una disbauxa”. Els veïnats afectats són: Mas Sauró, Mas Guimbau, Can Castellví i Can Rectoret, al barri de Vallidrera, el Tibidabo i les Planes.

Una prova pilot i una nova reunió

El conseller explica que el districte preveu fer una altra trobada amb els líders veïnals per tornar a explicar els beneficis d’aquesta proposta, que ja s’ha implantat a Montbau i Torre Baró, i amb èxit, segons Navalón. També promourà una prova pilot perquè els veïns i usuaris provin i puguin experimentar en primera persona aquest sistema nou. Navalón afegeix que “el bus a demanda satisfaria el 80 % de les reivindicacions veïnals”, perquè milloraria la freqüència de pas, que ara és d’una hora i 30 minuts, i evitaria que el bus passés per parades on no hi ha ningú.

Veïns organitzats contra el bus a demanda

Els veïns no s’acaben de creure que el projecte estigui aturat i insisteixen que cal ampliar la freqüència de pas de les dues úniques línies que circulen a la zona, el bus 118 i el 128. Per ells, la millor solució seria tenir més vehicles i així els utilitzaria més gent, però el conseller assegura que de moment això no està previst. Presentaran un escrit a la Sindicatura de Greuges, TMB i l’Ajuntament de Barcelona.

Jesús Escardó, de l’Associació de Veïns Sanatori, reclama “més serveis” i lamenta que s’hagi retirat el nit bus. Explica que la reivindicació és clara: “Més freqüència de pas, bus nit i el bus a demanda per reforçar aquestes línies“.

Per mostrar el rebuig al bus a demanda, un grup de veïns s’ha organitzat i ha creat un grup de treball. Asseguren que la bretxa digital és un dels entrebancs més importants, ja que hi ha moltes persones grans que no farien servir el mòbil per sol·licitar el servei. I afegeixen que “és una fal·làcia” que el bus a demanda facilitarà una millora de les freqüències de pas.