Diverses famílies que porten els nens i nenes a les escoles de l’avinguda d’Esplugues asseguren que amb l’escurçament de la línia 54 —que ara finalitza al carrer del Cardenal Reig— els costa molt més arribar al barri de Pedralbes. L’alternativa és agafar el V1, que puja verticalment des de Sants, però això obliga les famílies que viuen a les Corts o a zones de la Maternitat i Sant Ramon a fer transbordament o a caminar més.
La xarxa de bus ortogonal
Els canvis en el recorregut de la línia es van fer efectius el 26 de novembre, coincidint amb la implantació de l’última fase de la xarxa de bus ortogonal. El tram que fins llavors cobria el 54 des del carrer del Cardenal Reig fins a Pedralbes el va passar a fer la nova línia V1, amb una freqüència de pas millor. Ja llavors els canvis de traçat van ocasionar les queixes dels veïns de la zona.
Tres barris sense connexió
Segons Anna Estella, mare d’alumnes de l’Escola Solc, amb la retallada de parades es va perdre la connexió entre els tres barris del districte: les Corts, la Maternitat i Sant Ramon i Pedralbes, i “això ha perjudicat —i molt— els pares que portem els nens i nenes a les escoles de l’avinguda d’Esplugues i que no vivim a Pedralbes”. Estella assegura que per anar a l’Escola Solc —situada al carrer d’Ardena— triga un quart d’hora més a cada trajecte des de Sant Ramon. A més, afegeix que molts pares han optat per agafar el transport privat per anar a aquestes escoles, cosa que ha ajudat a congestionar encara més el trànsit a primera hora del matí en els carrers que envolten l’avinguda d’Esplugues.
Camilo Páramo, pare d’un alumne de l’Escola Solc, assegura que els seus fills —com els de molts altres pares— fan extraescolars al centre de les Corts i ara es troben que molts dies arriben tard ja que la modificació del recorregut els ha dificultat molt la connexió. Páramo creu que l’enllaç entre les diferents parts del districte és crucial, ja que molts nens que van a escoles de Pedralbes fan ús dels equipaments d’altres zones del districte. Páramo recorda que a les escoles també hi van persones amb mobilitat reduïda i hi ha parvularis i, en aquests casos, “fer transbordament és un impediment afegit”.
El districte de les Corts estudiarà la demanda
El regidor del districte de les Corts, Agustí Colom, assegura que amb el V1 ha millorat la freqüència de pas i, a més, s’ha millorat la connexió del barri de Sants amb Pedralbes. Tot i això, reconeix que el districte treballa amb TMB per posar en funcionament més endavant un bus nou que pugui connectar els diferents barris del districte de les Corts.