Els ciclistes han celebrat aquest dissabte que, a partir de dilluns vinent, començaran les obres del nou carril bici de la via Augusta. Ho han fet amb una bicicletada popular que ha reunit una cinquantena de persones. Convocats per la plataforma Bici Augusta, els usuaris d’aquest mitjà de transport s’han mostrat “contents” amb l’ampliació dels carrils pedalables, tot i que han lamentat que la reforma “és poc ambiciosa” perquè consideren que “l’espai reservat per a les bicicletes és massa estret“, ha explicat Marta Masachs, portaveu de l’entitat.

Bici Augusta critica que “el carril bici neix obsolet”

L’entitat va néixer el febrer del 2020 —abans de l’esclat de la pandèmia— i va aconseguir pactar amb l’Ajuntament la construcció d’aquest carril bici, segons el calendari acordat. Ara bé, “aquest carril neix obsolet“, referma Masachs. I ho és perquè, afegeix, “no és apte per a tots els públics“.

En aquest sentit, la portaveu de l’entitat defensa que una via pedalable més ampla “permet absorbir altres usuaris, com patinets, repartidors amb bici, o persones que usen cadires elèctriques”. Marta Masachs encara destaca que “també és important que el carril sigui ample perquè dona seguretat a tot tipus d’usuaris, ja siguin homes, dones, joves o d’edat més avançada”. Una qüestió “cabdal”, recalca, “perquè un carril bici sigui catalitzador de la mobilitat alternativa“.

El nou carril bici de la via Augusta

Actualment, la via Augusta ja té un carril bici que connecta l’avinguda de la Diagonal fins a la de la Riera de Cassoles. Amb els treballs que comencen aquest dilluns, el consistori allargarà l’espai destinat a ciclistes des del carrer de Laforja i fins al de Ganduxer. En un futur, la intenció del govern municipal és connectar Sarrià amb l’Eixample amb 2,9 quilòmetres més de carril bici. El nou vial tindrà un carril per sentit, serà unidireccional i estarà segregat de la vorera amb peces separadores.