Aquestes vies ja són territori dels operaris. Estan desmuntant la catenària i ja han col·locat més de 100 bigues com aquesta per instal·lar les lloses que serviran de base a la nova rambla. Cobrirà les vies de Renfe i de la línia 1 del metro i, des de l'Ajuntament remarquen que és una obra al servei dels ciutadans. ANTONI VIVES, tercer tinent d'alcalde "És un espai únic que no serà només una obra d'enginyeria, sinó també civil. Guanyarem 60 mil metres quadrats per a la ciutat i una de les rambles elevades més importants del món." La nova estructura també ha de servir per millorar la qualitat de vida dels veïns, que feia tres anys que esperaven l'inici de les obres. A més, aproparà Barcelona i l'Hospitalet i unirà els barris de Sants, Badal i la Bordeta. JORDI MARTÍ, regidor de Sants-Montjuïc "Unirem un barri que ha viscut en un divorci i connectarem les dues bandes de vies amb una zona verda." Els treballs també afectaran la parada de Mercat Nou. Mentre duri les obres hi haurà passos per creuar l'estació. Aquest de Riera de Tena i un altre a Riera Blanca són només de vianants, però n'hi haurà un tercer situat a la Rambla de Badal que permetrà la circulació de vehicles. La urbanització de la rambla i els entorns acabarà el 2014, però encara faltarà una peça per completar el trencaclosques: la remodelació de l'Estació de Sants, que permetrà que la rambla arribi fins a la plaça dels Països Catalans per connectar-la amb el centre de la ciutat.
A més de la instal·lació de les bigues i les lloses prefabricades, aquest mes d’agost també s’ha de desmuntar la catenària flexible i substituir-la per una de rígida. Els treballs duraran fins al 27 d’agost i han obligat a interrompre la circulació de trens de Rodalies entre Sants i l’Hospitalet i Bellvitge i a organitzar un sistema alternatiu de transport .
Un cop acabades les obres d’aquest estiu, començarà la urbanització de la coberta, que està previst que s’acabi cap al 2014. La urbanització suposarà la creació d’una rambla enjardinada de 700 metres de longitud que connectarà les dues bandes de les vies.
La cobertura de les vies és una actuació llargament demandada pels veïns. Amb un pressupost global de 143 milions d’euros, el projecte permetrà reduir el soroll i les vibracions que provoquen els trens.