L’auge de la conducció automàtica i el futur dels bitllets de transport com la T-Mobilitat són alguns dels aspectes destacats que s’exposen al BcnRail.

Un dels productes més atractius d’aquest saló és un autobús automàtic sense conductor amb capacitat per a 12 persones. Es tracta d’un vehicle que funciona a través de càmeres i sensors que eviten obstacles i disposa també de tecnologia GPS que requereix, a priori, que es mapi la zona per on ha de circular el bus. Està previst que entri en funcionament l’any vinent a Singapur i es proposa com un transport útil en recintes hospitalaris o universitaris.

Un altre tema destacat és el futur dels bitllets de transport com, per exemple, la implantació de la T-Mobilitat, una targeta amb xip que substituirà tots els bitllets de transport actuals. El calendari estableix que comenci una prova pilot a l’octubre de 2016, durant el 2017 conviuran els dos sistemes i el 2018 s’implantarà definitivament.

El saló també ha permès moments d’oci als visitants, que, en una cabina, podien provar en directe com es conduïa un tramvia. La fira del sector ferroviari coincideix amb la celebració de la Smart City Expo, el congrés de les ciutats intel·ligents que se celebra aquests dies a Barcelona.