El Consell d’Administració de l’ATM ha decidit “estudiar” la proposta de rebaixar el preu de la T-Usual a la meitat durant tres mesos. Segons ha explicat la tinenta d’alcalde d’Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, a la comissió de finançament que hi ha convocada d’aquí a 10 dies s’analitzarà “de quina manera es podria tirar endavant”. És el mateix espai on es tracta i s’acorda, per exemple, la congelació de tarifes.

Va ser l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, qui va proposar aquest dimecres rebaixar la T-Usual per ajudar econòmicament les famílies en plena escalada de preus per l’encariment dels carburants. Actualment la T-Usual costa 40 euros per als trajectes d’una zona i és el títol de transport més utilitzat.

Sanz ha explicat que Barcelona no és l’única que ha posat sobre la taula la idea de rebaixar els títols de transport “en un moment de màxima inflació i d’emergència climàtica”. També ho ha proposat el partit socialista a la Comunitat de Madrid, i València també estudia una rebaixa, en la línia de la que va anunciar Alemanya fa uns dies. “És fonamental que les administracions siguin capaces d’estar a l’altura del que els ciutadans estan demanant”, afirma Sanz.

Rebaixar la T-Usual té un cost de 50 M €

En un primer moment, el vicepresident del govern, Jordi Puigneró, va criticar la idea de rebaixar a la meitat el preu de la T-Usual per l’alt cost que tindria per a les administracions i va qualificar la mesura d’electoralista. Davant l’argument que tindria un cost aproximat de 50 milions d’euros, l’Ajuntament es va comprometre a aportar-ne 12 milions, corresponents al 25 % de la seva participació a l’ATM. D’aquesta manera, la Generalitat n’hauria d’aportar 25 milions i l’AMB, els 12 restants.

L’Ajuntament també ha demanat a l’Estat espanyol que participi en la rebaixa de la T-Usual millorant el finançament del transport públic, que fa dos any que està congelat. De fet, el consistori ja ha traslladat la proposta a la vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Rivera