Els conductors es troben les primeres restriccions a l'altura del carrer de València, on desapareix un carril. I a partir d'Aragó fins a la Gran via, el tram del carrer de Balmes afectat per les obres, se n'han elimitat dos. De moment però les màquines estan parades. El primer dia es comença amb els treballs previs. Amb aquesta actuació es pretèn guanyar més espai per als vianants. Les voreres passaran a fer quatre metres 60 centímetres, gairebé el doble que ara. Per aconseguir-ho s'eliminarà un carril de circulació, passant dels cinc actuals a quatre. GERARD ARDANUY, regidor de l'Eixample "La intenció de l'Ajuntament i del Districte és la d'apostar per fer-la més amable, per fer una obra que es faci al servei dels veïns i veïnes de l'entorn. Per altra banda, és una obra molt reclamada." Demà a la tarda els comerciants tindran una reunió informativa amb l'Ajuntament, per això es mostren prudents a l'hora de fer valoracions. L'ampliació de les voreres permetrà col·locar terrasses a l'exterior en locals com aquest restaurant o bé ampliar les que ja existeixen. IRENE RODRÍGUEZ, cambrera de Zombie "Para nosotros perfecto, claro. Pero también depende de cuanto duren las obras y cuanto tiempo vamos a estar con esto levantado." EVA MOYA treballadora de Style Fashion Barcelona "Calle Balmes es de mucho tráfico y mucho turista. Nosotros trabajamos con mucho turista que pasean por aquí, y la calle no está bonita como para pasear." Les obres, però també generen molèsties. Aquest matí els més crítics han estat els transportistes. Les zones de càrrega i descàrrega del cantó Besòs han desaparegut i tot i que se n'han habilitat als xamfrans de Llobregat, per a alguns, no ha estat suficient. SERGIO JIMÉNEZ, transportista "Por aquí hay muchos comercios y muchos restaurantes, y nos han dejado ese trocito de nada para aparcar a los transportistas." La reforma d'aquest tram de Balmes té un pressupost de prop de 2 milions d'euros i estarà enllestida abans que finalitzi l'any. Uns treballs que forman part de les actuacions del Pla de millora integral que preveu la renovació integral de 65 carrers i 13 parcs fins a 2015.

Aquest dilluns n’han començat els treballs previs, com la col·locació de la senyalització i les tanques que impedeixen el pas a l’obra. El principal objectiu de la remodelació és guanyar espai per als vianants, per això, les voreres s’ampliaran més de dos metres. Però per fer-ho possible els cotxes perdran un carril de circulació.

Els comerciants del tram afectat tenen aquest dimarts a les 19.30 h una reunió amb l’Ajuntament. Per això de moment es mostren prudents a l’hora de pronunciar-se sobre la reforma. Alguns comerços com el restaurant IDivine han confirmat a BTV que després de les obres col·locaran una terrassa exterior, que fins ara no tenien, gràcies a l’ampliació de les voreres.

Durant el temps que durin les obres, aproximadament fins a finals de 2014, hi haurà afectacions de trànsit i els treballs es dividiran en cinc fases. Durant la primera, es reduirà un carril de circulació per a vehicles del costat Besòs, passant dels quatre actuals (més el carril bus i taxi) a tres carrils més un de reservat al transport públic (bus i taxi). Fins que acabi aquesta primera fase, el mes de març, no s’ocuparan les voreres i es traslladaran les zones de càrrega i descàrrega als xamfrans del costat Llobregat. Tampoc no afectarà el trànsit entre les cruïlles dels carrers del Consell de Cent i de la Diputació.

Pla de millora integral

El projecte, que disposa d’una inversió d’1,9 milions d’euros, també inclou instal·lar nou enllumenat de LED, millorar-ne les canalitzacions, instal·lar-hi fibra òptica, plantar-hi nou arbrat amb rec automàtic i renovar-ne els embornals de les clavegueres i la senyalització viària. Aquesta reforma és una de les actuacions del Pla de millora integral, que fins a 2015, preveu actuar en 65 carrers i 13 parcs de Barcelona.

El carrer de Balmes fa anys que està en procés de reforma i ampliació de les voreres. El primer tram que es va començar a reurbanitzar, l’any 2010, va ser el de comprès entre la Diagonal i el carrer d’Aragó. Les obres van trigar un any a acabar i hi van deixar un carril menys de circulació de vehicles. L’any passat es va començar a treballar per remodelar el tram superior del carrer, entre la plaça de Molina i la Diagonal. Aquestes obres està previst que finalitzin aquest mes de març.