"Desorientada, encara no em situo, no sé per on haig de sortir" Avui molts dels passatgers anaven perduts per la nova estació, que ha guanyat molt en superfície. L'antic vestíbul ha crescut prop de 130 metres quadrats, i el nou supera els 260. Un espai compartit amb el metro que permet un accés més ràpid al suburbà. "Els dos vestíbuls estan connectats per aquesta passarel·la·la, que té un desnivell de gairebé dos metres. Les persones amb mobilitat reduïda poden fer servir aquest elevador i per la resta d'usuaris s'hi han instal·lat escales" Però els canvis més evidents són visibles ja des del carrer. Quatre nous ascensors connecten el passeig de Gràcia directament amb l'entrada de l'estació. També s'hi han instal·lat set escales mecàniques que fan més accessibles les noves instal·lacions. Unes obres complexes, que s'han allargat durant 20 mesos. "Después de un año y pico por la calle, lloviendo, corriendo hasta el tren" "Això estava molt malament, però no m'ha semblat bé el retard que hi ha hagut en les obres" "La vuelta que dábamos, perdias mucho tiempo. Mucho mejor así" Tot plegat ha tingut un cost de 12 milions d'euros. Una inversió que segons Adif, era necessària i que permetrà incrementar el nombre de passatgers anuals. ARMANDO BRIGÓS, subdirector d'estacions d'Adif a Catalunya "Tenim quinze milions de passatgers anuals. Amb aquesta configuració creiem que pot absorbir un creixement de 16 o 17 milions" L'estrena s'ha superat sense gaires incidències. Només hi ha hagut problemes, que s'han solucionat, en dues de les màquines expenedores de bitllets.
El nou vestíbul de l’estació de Passeig de Gràcia supera els 260 m2 i duplica així el que hi havia fins ara, i es converteix en una zona més àmplia que connecta l’estació ferroviària i el metro. El nou espai guanya també en accessibilitat gràcies a la instal·lació de quatre nous ascensors, així com set escales mecàniques, que permeten l’accés a les persones amb mobilitat reduïda.
Tot i que actualment utlitzen aquest espai 15 milions d’usuaris l’any, la nova reforma permetrà ampliar el nombre de viatgers a 16 o 17 milions, segons el subdirector d’estacions d’Adif a Catalunya, Armando Brigós.
20 mesos d’obres
Les obres de remodelació van començar el maig de 2012 i, tot i que en un inici havien de durar 16 mesos, finalment s’han allargat quatre mesos més. Les raons del retard són diverses: l’excés de pluja durant l’inici de 2013 va complicar les obres i, a més, durant les excavacions, van aparèixer col·lectors i cables que les companyies de serveis no tenien localitzats.