Fins a l’octubre del 2020 l’Ajuntament incrementarà amb 9.558 més les places d’aparcament regulat a la ciutat. El gruix d’aquests estacionaments correspondran a la tarifa d’àrea verda i residents, tot i que es reservaran algunes places per a l’àrea blava. Aquests estacionaments es repartiran en sis districtes en un pla que té un objectiu a mitjà termini: regular la totalitat l’estacionament en superfície de la ciutat a finals del mandat. Actualment hi ha 49.823 places d’estacionament regulat (7.716 d’àrea blava, 38.817 d’àrea verda i 3.290 de verda exclusiva per a residents) però encara en queden més de 55.000 per gestionar. Les places s’ampliaran als districtes de les Corts, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i Sarrià-Sant Gervasi.
La primera actuació, a la Vall d’Hebron
Els veïns de la Vall d’Hebron feia anys que denunciaven l’alta presència de vehicles de fora de Barcelona aparcats al barri. Aquest fet, asseguren, perjudica els residents, que han rebut amb satisfacció la implementació immediata de l’àrea verda a la seva zona “des de les sis del matí ja hi ha vehicles de fora de Barcelona esperant que surti algun veí per aparcar. Això provoca que, a vegades, destinem 20 o 25 minuts, com a mínim, a trobar aparcament”, ha explicat a betevé Manel Pérez, president de l’AV Parc de la Vall d’Hebron. Aquesta actuació també afavorirà, diuen, la mobilitat sostenible. “El fet que els veïns puguin aparcar amb facilitat, disminuirà les emissions dels seus cotxes a l’aire del barri”, ha afegit Manel Pérez.
Més places per a motos
A més, també se senyalitzaran 3.186 places per a motos, que se sumaran a les 70.000 places existents a la ciutat, senyalitzades a la calçada. Aquesta és una acció per contribuir a treure les motos de les voreres, que té com a objectiu donar més espai als vianants.