GONZALO FERRE, president d'Adif "De repente este año se ha desbaratado. Y estamos dando un servicio fatal como ustedes son conscientes a lo largo de los cuatro meses que estamos funcionando. Y esto no lo podemos sostener y si no lo podemos arreglar vamos a canviar el sistema porque evidentemente para nosotros lo prioritario son nuestros, clientes, usuarios del servicio de Rodalies y no otra cosa." FÉLIX MARTÍN, director de Rodalies de Renfe "Avui la situació ha estat una situació tècnica propia del sistema ferroviari, no son habituals, aquesta ha estat importnat però no ñes habitual i els tèncincs d'Adif i de Renfe treballem eprquè aquestes situacions siguin esporàdiques"

El president d’Adif, Gonzalo Ferre, ha explicat que dimecres es va reiniciar el programari del CTC i aquest dijous al matí, a les 6 h, els responsables de l’empresa proveïdora del “software” no han pogut arrencar el sistema, ni tampoc no han aconseguit iniciar els altres dos sistemes auxiliars. Després de detectar diversos errors intermitents, els tècnics han constatat que l’error estava ocasionat per avaries en alguns arxius informàtics. El sistema s’ha recuperat a les 7.15 h i no s’ha restablert fins a les 7.45 h.

Adif ha obert un expedient a Schneider-Telvent i li ha exigit que adopti les mesures necessàries per garantir la fiabilitat del servei i evitar que es repeteixin incidències com les que s’han viscut darrerament. Demana que es dupliquin els servidors, es faci un diagnòstic exhaustiu dels equips i que s’asseguri la presència de tècnics especialistes que vetllin pel Centre de Control de Trànsit de Barcelona, que controla els serveis ferroviaris d’ample convencional de les províncies de Barcelona i Girona, i part de les de Tarragona i Lleida.

Adif anuncia canvis “immediats” al centre de control

Gonzalo Ferre ha afirmat que “si no es pot arreglar el CTC actual es canviarà el sistema” i no ha descartat sancions o l’anul·lació del contracte amb l’empresa: “Si no han incomplert les seves obligacions, nosaltres aplicarem el que diguin els acords”, ha conclòs. El contracte entre Adif i Schneider-Telvent es va signar a finals de 2014 i té vigència durant un any.

En un comunicat Adif ha anunciat que s’ha iniciat la tramitació per renovar tota la tecnologia del centre de control, essencial per a la circulació ferroviària. Ferre s’ha reunit amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per analitzar la incidència.