Adif ha anunciat que l’adjudicació de la primera fase per construir una àrea logística a la futura estació de la Sagrera. L’espai, batejat com a ZTTT (zona de tractament tècnic de trens) tindrà 10 vies, a les quals hi haurà aparcats els trens mentre se’n fan tasques logístiques, com la càrrega i descàrrega de càterings, el buidat dels sanitaris, l’entrada i sortida del personal de bord o la recàrrega dels vehicles elèctrics.

adif segrera zttt
Adif ha mostrat l’aspecte que tindrà la ZTTT de l’estació de la Sagrera

La ZTTT s’ubicarà a la sortida de l’estació de l’extrem nord i, segons ha explicat Adif a través d’un comunicat, funcionarà de forma independent a la resta d’estació utilitzada pels viatgers, així com també de la zona d’estacionament dels trens. Les obres es faran en dues fases, la primera de les quals (la que ja s’ha adjudicat) té un cost de 24 M € (provinents de fons europeus) i ha d’entrar en funcionament el primer semestre del 2024, un cop s’hagin enllestit les estructures de la via, que anirà cap a Figueres.

La segona fase no entrarà en funcionament, com a molt aviat, fins al 2025 i Adif encara no n’ha fet públic el cost. El contracte de la primera fase l’ha aconseguit la unió temporal d’empreses FCC, Ferrovial, COPISA i Construccions Rubau.