Transports Metropolitans de Barcelona posa en marxa set nous busos d’hidrogen a la línia X1, que se sumaran al primer que va començar a circular a la ciutat el mes d’abril i que va ser pioner a l’estat espanyol. Dilluns, 30 de maig, quatre autobusos entraran en funcionament i al juny ho faran tres busos més. Tots s’afegiran a la línia X1, el servei semidirecte entre la plaça de Francesc Macià i la plaça de les Glòries, i funcionaran amb vapor d’aigua i abastits d’hidrogen verd.

El primer autobús d’hidrogen consumeix menys i és més eficient

Laia Bonet, presidenta de TMB, fa un bon balanç del primer autobús d’hidrogen, que va posar-se en marxa fa sis setmanes. “Hi ha hagut un molt bon resultat, millor del que ens pensàvem, en termes de consum i estem veient que estan cridats a ser un bon complement per la xarxa de busos elèctrics que tenim actualment”. Segons Bonet, ha consumit una mitjana de 6,82 kg/100 km, en lloc de 9 kg/100 km, una “xifra de consum notablement inferior a la prevista“. Segons la presidenta de TMB, aquestes dades “ajuden molt en el càlcul de l’eficiència d’aquesta aposta pionera a Barcelona”. Aquests autobusos s’abasteixen en l’estació d’hidrogen de la Zona Franca, pionera a Espanya.

60 vehicles d’hidrogen al 2025

TMB preveu que al 2025 s’arribi als 60 vehicles d’hidrogen amb aquesta tecnologia de zero emissions. El Pla Estratègic 2025 de TMB ha reforçat l’adquisició de vehicles més sostenibles per minimitzar l’impacte del transport de bus en el medi ambient. De fet, entre 2021 i 2024 disposarà de 210 vehicles híbrids de gas natural, 154 d’elèctrics i 46 d’hidrogen. Una inversió fins al 2025 que arriba fins als 410 milions d’euros.