La Direcció General de Trànsit de Madrid i el Ministeri d’Indústria estan estudiant amb l’Ajuntament de Barcelona la possibilitat que els vehicles de transport col·lectiu que no tenen l’etiqueta ambiental puguin entrar amb un filtres a la zona de baixes emissions. Ho ha explicat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, que ha recordat que el govern municipal no té competències en l’homologació d’aquest tipus de dispositius.
La proposta d’instal·lar filtres en els vehicles de transport col·lectiu ha sortit del sector. El president de la Federació Empresarial d’Autotransport de Viatgers (FECAV), José María Chavarría, ho ha explicat aquest dimecres en una entrevista al programa ‘El matí de Barcelona’.
La mesura, que ja s’ha aplicat a altres països europeus, donaria més marge que aquests vehicles que tenen una moratòria d’un any abans d’incomplir la normativa. En aquest temps, el govern municipal confia que es pugui arribar a un acord. Però també ha recordat que a Espanya hi ha un govern en funcions i que això pot alentir el procés.
El nostre objectiu no és que aquests vehicles no prestin el servei, sinó que quan circulin ho facin de forma neta”, ha repetit Alarcón. També ha deixat clar que difícilment estendran la moratòria d’un any fins als tres o quatre que demanen els transportistes o la patronal dels autocars.