Cinc anys després de l’esvoranc de la plaça d’Isop, des de l’associació de veïns de la Teixonera encara neguen la versió oficial sobre el causant de l’episodi. L’Ajuntament d’aleshores va dir que va ser per les fortes pluges que van rebentar una canonada. Ells consideren que la causa en va ser una altra. LLUIS CAIRELL, AV Teixonera “Nosaltres diem que no, que va ser pel pes que aquests carrers van patir amb el tren de maniobra del metro que va passar del Carmel a la Teixonera.” I és que el túnel de maniobres per les obres de perllongament de la Línia 5 de metro era a tocar. Recorden la lluita perquè els perjudicats aconseguissin reparar els danys i les indemnitzacions i asseguren que es van resoldre tots els casos. No estan tan satisfets amb la urbanització posterior de l’espai. Denuncien que presenta deficiències i que no es van incloure les seves demandes en la reforma. “La majoria del barri creuen que la placeta no es va acabar com s’havia d’acabar.” Expliquen que s’ha de millorar la seguretat pels vianants, canviar elements del mobiliari que no són pràctics, com aquesta font, aquests bancs o aquesta àrea de joc infantil a tocar d’uns habitatges afectats. Proposen que l’actuació s’inclogui dins de les inversions del Pla de barris.

El novembre de 2011, el terra de la plaça d’Isop, a la Teixonera, es va esfondrar després d’un episodi de fortes pluges. Els edificis dels entorns van patir desperfectes i 14 persones van haver de ser desallotjades. Tres anys més tard, van finalitzar unes obres d’urbanització de la plaça que, des de l’associació de veïns del barri, consideren que s’haurien d’haver fet d’una altra manera.

Han passat cinc anys des que es va produir un esvoranc d’aproximadament 20 metres al centre de la plaça d’Isop, a la Teixonera. L’Ajuntament va reformar l’espai després de l’incident però l’associació de veïns denuncia que el resultat de la reforma no agrada a gran part del barri. Consideren que s’ha de millorar la seguretat dels vianants i que l’àrea de joc infantil és en una mala ubicació. També que s’haurien de canviar alguns elements com la font ornamental o els bancs, fets d’un material que transmeten el fred a l’hivern i una calor excessiva a l’estiu.

A més, els veïns consideren que la causa de l’esvoranc van ser les obres de la Línia 5 de metro i no les fortes pluges, versió oficial que va donar l’Ajuntament en aquell moment. Expliquen que el túnel de maniobres era just a tocar de l’espai i que els carrers no van suportar la càrrega a què els van sotmetre els treballs. Sí que es mostren satisfets amb el fet que els perjudicats van aconseguir reparar els danys i cobrar les indemnitzacions pactades.