Nom destacat de la música experimental barcelonina, Neus Abellán porta dues propostes al Sónar+D 2020. La primera n’és la performance ‘Day 3’, en col·laboració amb l’artista visual Sasha Smirnova i la ballarina Ariadna Clapés. Abellán reconeix que la peça es va gestar en poc temps i que la preparació ha estat “molt improvisada”. I és que, com explica Sasha Smirnova, “no es tractava tant de marcar els moviments a seguir sinó d’integrar la persona que interactua amb la música i els visuals”.
D’altra banda, nara is neus també està present a la programació d’aquest Sónar atípic per la pandèmia del coronavirus amb la sessió ‘Afterimage’: textures sonores suggeridores que discorren entre el tecno, el dark ambient i el drone. Una proposta que Abellán, que el 2019 va publicar els treballs ‘Fail to deliver’ i ‘Music for confinement’, també presenta al costat de Sasha Smirnova. De fet, des del plató del ‘Feeel’, Neus Abellán i Sasha Smirnova en parlen d’aquest però també d’altres projectes que han desenvolupat conjuntament.
El que ens ha unit és que el col·lectiu Art Bei Ton i nosaltres, com a creadores, posem molta atenció en la part visual.
Abellán i Smirnova es van conèixer perquè totes dues formen part del col·lectiu berlinès Art Bei Ton, agència i segell centrat en la música electrònica i les arts visuals. De fet, la importància de les arts visuals en el col·lectiu i en el treball de totes dues és el que va despertar la seva sinergia creativa. “Les dues estàvem cansades de visuals només digitals, volíem combinar-les amb gravacions que féssim nosaltres”, explica la Neus.
A l’hora de trobar una estètica comuna, la Sasha exposa que van posar “el límit de treballar en blanc i negre, perquè enllaça amb l’estètica retro que treballem”. “Les peces que creem combinen la música i els visuals de manera que són gairebé una pel·lícula que expliquen una història”.