Barcelona es convertirà els propers mesos en la capital de la vela amb la Copa Amèrica, però hi ha competicions que s’han convertit en una tradició a la ciutat i aquesta és la regata Puig Vela Clàssica Barcelona que aquest dissabte ha tancat la 16a edició.

L’arquitectura feta embarcació

Han estat tres dies de competició de la Puig Vela Clàssica Barcelona, que ha reunit vaixells amb molta història a la ciutat de Barcelona. L’organitzador de la competició, Toni Tió, destaca la gran bellesa de les embarcacions, ja que són “vaixells mítics del 1908 de 115 anys, alguns fantàstics, penseu que és com si tinguéssim un congrés d’arquitectura i tinguéssim els 50 millors edificis del Gaudí i de la Bauhaus exposats a Barcelona, això és la Puig Vela Clàssica”.

Fins a quatre categories diferents

La regata Puig Vela Clàssica Barcelona acull gairebé 50 vaixells de 10 nacionalitats diferents i participen en quatre categories. La de Vaixells d’Època, vaixells construïts abans del 1949; la de Vaixells clàssics, vaixells construïts entre el 1950 i el 1975; la de Vaixells Big Boat, vaixells d’una eslora superior als 25 metres, i una nova categoria, la de Vaixells Classics Modern.

Puig Vela Clàssica Barcelona

El president del Reial Club Nàutic de Barcelona, Jordi Puig, ha destacat d’aquesta última categoria que “són vaixells antics, de disseny antic, però fabricats amb materials actuals. És una classe nova que s’ha incorporat aquest any, hi ha diverses embarcacions d’aquesta mena, fins i tot n’hi ha dues que són exactament iguals que competeixen en temps real i això ho fa molt interessant i molt divertit”.

A més a més, els vaixells clàssics han coincidit amb la modernitat i la tecnologia punta del New Zeland de la Copa Amèrica, que ha navegat al costat d’aquest vaixells històrics.