Barça Madrid estadi Olímpic
Foto: FC Barcelona

(EFE/Redacció).- El Barça va superar el Madrid amb un golejada (5-0) i va superar l’Eintracht de Frankfurt amb solvència a la Champions. Amb aquests dos triomfs, les jugadores de Jonatan Giráldez sumen ple de victòries en les dues competicions. La superioritat blaugrana no només és al camp, també en l’apartat econòmic. El club preveu ingressar 18 milions d’euros aquest curs (2023-24), 13,4 milions més que l’exercici 2021-22.

Des del 2015, el Barça ha aixecat cinc Lligues, dues Lligues de Campions, cinc Copes del Rei i tres Supercopes d’Espanya. A títol individual, els reconeixements s’ha traduït en les Pilotes d’Or aixecades per Alexia Putellas (2021 i 2022) i Aitana Bonmatí (2023), tot i que s’han aconseguit més distincions.

La xifra d’ingressos del Barcelona femení ha augmentat un 204 % les últimes tres temporades, coincidint amb les Pilotes d’Or aconseguides consecutivament per les jugadores. Les dades són clares: l’equip ha passat d’ingressar 4,6 milions d’euros la temporada 2021-22 als 14 milions de la 2022-23. I preveu assolir els 18 milions en aquest exercici econòmic.

Quines són les claus de la fórmula de l’èxit? Segons explica EFE, Xavier Budó, director d’esports professional del FC Barcelona, ​​els èxits esportius han tingut un impacte comercial. L‘equip omple estadis, ven més samarretes i cada cop més marques volen associar-se amb el Barça d’Alexia i Aitana.

2,7 milions d’euros de taquillatge

L’interès per l’equip entrenador per Jonatan Giráldez s’ha notat a les grades. L’Estadi Johan Cruyff s’omple habitualment i quan l’equip juga com a local en altres escenaris com l’Spotify Camp Nou o ara a l’Estadi Olímpic Lluís Companys el públic compleix amb escreix. A l’últim clàssic, un total de 38.707 espectadors van pujar a Montjuïc.

Els preus de les entrades oscil·laven entre els 19 euros, les més econòmiques, fins als 56 euros de les localitats de la zona de tribuna, uns imports ostensiblement superiors als 2,5 euros que els socis van pagar l’abril del 2022 per presenciar el primer partit del femení al Camp Nou.

El Barcelona-Reial Madrid dels quarts de final de la Lliga de Campions va animar el club a repetir la fórmula en cinc partits més de la màxima competició continental. Un total de 382.800 han assistit als sis partits del femení disputats al temple blaugrana. I aquest suport de l’afició ha incidit en els ingressos per taquillatge dels partits del femení, que el curs (2022-23) va arribar a un rècord de 2,7 milions d’euros.

7,8 milions en patrocinis

L’equip de Jonatan Giráldez ha guanyat dues de les tres últimes Champions i compta a la seva plantilla amb les últimes guanyadores de la Pilota d’Or. Tot això ha cridat l’atenció de les marques que, segons Budó, cada vegada estan més interessades a associar-se amb els valors de l’equip.

“Els títols individuals de les jugadores i la conseqüent imatge, sumat als èxits de l’equip, han portat a una exposició encara més gran i consistent per al Barça”, reflexiona l’executiu del Barcelona.

El valor de marca del Barça femení ha augmentat i, conseqüentment, el caixet per tancar acords comercials amb altres empreses ha augmentat. Als despatxos del club, destaquen els 7,8 milions generats pel futbol femení gràcies als acords amb nous patrocinadors que van fer augmentar els ingressos de l’equip en un 95 % en comparació amb la temporada 2021-22.

Augment en la venda de roba

Tots els departaments del club s’han implicat en el procés de professionalització del primer equip, també a l’àrea de màrqueting. A l’estiu del 2019, va començar a vendre samarretes del primer equip de futbol femení.

A l’exercici 2022-23, les vendes a la botiga en línia del club han crescut un 47 %, un percentatge que arriba fins al 275 % en el cas dels articles de roba per a dona.

“Les fites aconseguides en el món comercial s’han traslladat també a l’àmbit digital”, sosté Budó, que revela un increment del valor del contingut als canals digitals, cosa que ha repercutit al valor de l’equip.

Seguidors a les xarxes socials

El perfil d’Instagram de l’equip arriba actualment als 5,7 milions de seguidors, encara que aquest gran salt l’ha fet aquest any a TikTok. En sis mesos de vida, el perfil del femení en aquesta xarxa social xinesa ja ha superat el milió de seguidors i els vídeos de l’equip han arribat als 100 milions de visualitzacions.

Recentment, el compte del Barça femení ha estat guardonat amb el Premi TikTok a la categoria d’impacte social com a marca. Un altre èxit més enllà de la gespa.