MERCEDES VIDAL, presidenta de TMB "El que fem és que molta gent que coneix la ciutat a partir del Barça, bàsicament turistes, també puguin accedir a títols turístics a través de la web del Barça i això proporciona una ampliació dels usuaris als quals no arribem des de les nostres estacions de metro i punts de venda habitual. Això fa que hi hagi un increment de la venda de títols i amb això es cobreix es cobreix el preu de l'ampliació del servei (...) Seria desitjable que la celebració departits a aquestes hores es minimitzés. Sabeu que l'ajuntament està compromès amb la conciliació i la celebració de partits a aquestes hores no ho facilita però bé, en el cas que s'hagin de produir esdeveniments massius fora dels horaris habituals, amb aquest acord preveiem totes les eventualitats possibles." JORDI CARDONER, vicepresident del FC Barcelona "Hem arribat a bon port i això vol dir que els nostres socis, sòcies, aficionats, el públic que va al Camp Nou, a partir d'ara no haurà de patir pel metro, podrà gaudir del que amb normalitat hem aconseguit."

El futbol no està renyit amb la mobilitat sostenible. Els assistents als partits al Camp Nou que vulguin tornar a casa en metro ho podran fer, encara que el partit s’allargui fins tard. La xarxa de metro ampliarà el servei fins més enllà de la mitjanit entre setmana -de diumenge a dijous l’horari habitual de tancament són les 0 h-. Es farà sempre que convingui, entre una i dues hores, i es calcula que seran uns cinc partits a l’any.

El cost, que suposa 42.000 euros per cada hora de servei de metro, l’assumirà el Barça de manera indirecta, en espècies. Per una banda, TMB posarà publicitat al web del FC Barcelona, en què s’anunciaran els títols de transport públic dirigits específicament a turistes com l’Hola Barcelona, el bus turístic o el telefèric de Montjuïc. Aquest bàner serà clicable i redirigirà els usuaris al web de Transports Metropolitans, des d’on podran adquirir directament els títols de transport.

Al cap d’un any es calcularan els ingressos directes dels tiquets adquirits des del bàner del web del Barça (es tracta d’una dada fàcilment auditable) i el cost que suposa tenir publicitat al web. Si la suma no és suficient per pagar el cost d’allargar el servei de metro, el FC Barcelona hi afegirà la resta. El conveni, que es farà públic amb tots els detalls, s’ha signat per a un any i és prorrogable.

La regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, s’ha felicitat per aquest conveni estable acordat amb el Barça. El vicepresident del FC Barcelona, Jordi Carboner, que ha afirmat que serà molt beneficiós per als socis i el públic que va al Camp Nou, que a partir d’ara “no haurà de patir pel metro”.

Aquest dimecres es farà la primera ampliació de l’horari, fins a la una de la matinada, amb motiu del partit que disputaran el Barça i l’Atlètic al Camp Nou. El canvi anirà acompanyat de més personal a les estacions properes a l’estadi i un reforç de les línies H8 i 50.