L'Alejandro Maclean és l'únic pilot espanyol de la competició. Tot i que la prova no ha començat oficialment, l'Alex no descansa: cada dia ha d'estar concentrat i treballar perquè tot surti bé quan puja a l'avió. La seva feina consta de dos entrenaments bàsics: el que fa sobre els avions, practicant les maniobres, els girs o el vol a baixa altura per pilotar amb precisió. Després hi ha l'entrenament físic, necessari per suportar les forces que es generen dins d'aquests avions. ALEJANDRO MACLEAN, pilot "Estamos hablando de fuerzas de 10 o 12G que, para quien no lo entienda, sería como 10 veces el peso de tu propio cuerpo. En mi caso serían 800 quilos encima, durante breves segundos pero mientras están cargados sobre ti, tú debes seguir maniobrando". En competicions com aquesta només hi participen pilots molt experimentats però, tot i això, tenen un factor de risc i de por importants. Això fa necessari que sempre els acompanyi un equip de psicòlegs. ENEKO LARUMBE, psicòleg de l'esport "Por otro lado, están muy implicados en un resultado y en ese sentido no se diferencian de ningún tipo de deportista. Todo aquello que tiene que ver con su rendimiento: la confianza, la motivación, etc. Es exactamente igual que en cualquier otro deportista." Ens trobem a la zona de boxes: aquí és on els mecànics fan la posada a punt dels motors dels avions, on els entrenadors expliquen als pilots quin circuit hauran de fer i on aquests tenen també una zona de descans. Quan ja és tot a punt es preparen per a la sortida i marxen cap a les platges de Barcelona. El cap de setmana realitzaran el mateix circuit que han practicat aquests dies, però sota seu NO només hi veuran el mar. ALEJANDRO MACLEAN, pilot "Hay mucho público y eso nos encanta, eso te anima, pero te anima aquí abajo. Una vez estás en el aire no lo miras, no te fijas mucho porque te centras en el circuito y en tu objetivo que es hacer el mínimo tiempo posible". Un circuit que es farà llarg per als pilots... però molt curt per al públic.