Barcelona vol aportar el seu gra de sorra per innovar en l’experiència que suposa comprar o viure un gran esdeveniment musical, esportiu o de qualsevol altre tipus que aplegui molta gent. I ho farà amb The Venue Barcelona, un ecosistema d’empreses innovadores que ja ha començat a caminar.

El projecte, impulsat per Barcelona de Serveis Municipals (BSM) a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, ha seleccionat empreses que puguin sumar i crear sinergies en aquest sentit. Un exemple és 3D Digital Venue. El seu responsable, Lluís Pascual, explica que treballen per millorar l’experiència de compra en grans esdeveniments. “Fem una versió virtual dels estadis perquè quan vulguis comprar una entrada vegis com es veuria l’espectacle des del teu seient”.

Un espai viu on la màxima és la innovació

Emilio Risques, cofundador de The Venue Barcelona, assegura que el projecte “és pioner” perquè d’entrada les empreses seleccionades es troben al mateix Estadi Olímpic Lluís Companys. “Estem al costat d’on es provaran les coses”, afirma. D’altra banda, valora la convivència d’àmbits diversos com poden ser els esdeveniments musicals, esportius o de qualsevol altre tipus. Volen crear una bona xarxa a escala de ciutat però també amb empreses d’altres països per crear un ecosistema global que innovi en relació amb la sostenibilitat, la mobilitat, la gestió de l’aigua, la incorporació de noves tecnologies i el màrqueting, entre altres sectors. “Si no és internacional no funciona”, afirma Risques.

Una de les sales de treball de The Venue Barcelona, plena de gent

Live Nation s’estrena com a primera empresa promotora

Tot just comencen a caminar però ja han aconseguit sumar actors importants com Live Nation, productora de concerts en viu nord-americana, que s’estrena com a primera empresa promotora de The Venue. Pel que fa a les entitats locals, s’han donat a conèixer les primeres 10 empreses i associacions que iniciaran la trajectòria del projecte: A-Champs, Associació Espanyola de Fabricants i Distribuïdors d’Articles Esportius, Barcelona Music Tech Hub, Barcelona Sports Hub, Sportmas, Talent Passport, Toda & Nel·lo, TPC Matchpoint, TUWA i WeVolv.

La gestió de l’organització està a càrrec de quatre empreses especialitzades en el disseny, l’impuls de la innovació i la gestió de programes d’acceleració d’empreses emergents: The MotherTrees, B-Bruce, Ongoing i U-Skale.

Una de les sales de treball de The Venue Barcelona, buida

Més de 1.000 metres quadrats a l’Estadi Olímpic

Les instal·lacions de The Venue Barcelona ocupen un espai de 1.100 metres quadrats a la façana sud de l’Estadi Olímpic Lluís Companys i estan equipades amb 14 mòduls de treball, una àrea de cotreball i 400 metres quadrats més de zona exterior. L’adequació de les instal·lacions ha disposat d’un pressupost de 2,8 milions d’euros aportats per Barcelona de Serveis Municipals (B:SM), que impulsa el projecte en col·laboració amb Barcelona Activa i l’Institut Barcelona Esports (IBE).

La directora de l’Anella Olímpica de Barcelona, Carme Lanuza, ha destacat que, amb l’impuls de The Venue, han reforçat el paper d’aquest espai dels JJOO del 1992 com a “plataforma d’innovació en l’àmbit de la música, els esports i els esdeveniments”.