Segons els representants dels treballadors, en la reunió d'ahir l'empresa va desmentir que hi hagi 500.000 vehicles afectats a l'estat espanyol. Els sindicats també creuen que la xifra serà menor perquè estan afectats vehicles fabricats a la planta Martorell entre 2010 i 2013, molts dels quals es van exportar. El llistat de cotxes probablement es farà públic aquesta tarda, però els representants sindicals creuen que una actuació més diligent del Ministeri d'Indústria hauria permès tenir-ne ja algunes dades. MATÍAS CARNERO, president del Comitè d'Empresa de Seat "¿Qué hace el Gobierno español? Estamos a la espera. No han hecho la averiguación técnica, que el Ministerio de Industria podría mirar con las fichas técnicas de cada coche. Ahí se ve la preocupación que tienen." Els sindicats reclamen al consorci una resposta adequada per als clients que tinguin el motor manipulat. També demanen a la direcció de Seat que defensi la bona imatge de la marca, i que comparegui igual que ja ho han fet des de Volkswagen, Audi o Skoda. Tot i que l'empresa va afirmar ahir que es garantiran els 3.300 milions d'euros d'inversió previstos per als propers 5 anys, preocupa que l'escàndol perjudiqui l'asignació de nous models a la planta catalana. RAFAEL GUERRERO, secretari general secció de CCOO de Seat "Es cierto que hay otros modelos en este momento que se discute en el consorcio si se desarrollan o se fabrican. Eso sí que puede estar en discusión dentro del consorcio, si fabricarse o no, en todo caso es una discusión que el consorcio tiene que tener en noviembre." Aquest matí el comitè executiu estatal s'ha reunit a Martorell, segons fonts properes a Seat, que encara no ha confirmat la trobada. Els sindicats esperen rebre informació sobre la cita per traslladar-la també a altres comitès d'empresa europeus, amb els quals estan en contacte.

Segons els representants dels treballadors, en la reunió d’ahir l’empresa va desmentir que hi hagi 500.000 vehicles afectats a l’estat espanyol. Els sindicats també creuen que la xifra serà menor perquè estan afectats vehicles fabricats a la planta Martorell entre 2010 i 2013, molts dels quals es van exportar. El llistat de cotxes probablement es farà públic aquest divendres a la tarda, però els representants sindicals creuen que una actuació més diligent del Ministeri d’Indústria hauria permès tenir-ne ja algunes dades. El president del Comitè d’Empresa de Seat, Matías Carnero, considera que el govern podria disposar ja de les primeres dades tal com ho ha fet l’executiu francès. Segons Carnero, només caldria revisar les fitxes tècniques dels vehicles que circulen al país per disposar d’alguna informació.

Pel que fa a l’afectació que hi podria haver entre els clients de Seat, Volkswagen, Audi o Skoda, encara es desconeixen els vehicles afectats. Els sindicats reclamen al consorci empresarial una resposta adequada per als clients que tinguin el motor manipulat. També demanen a la direcció de Seat que defensi la bona imatge de la marca, i que comparegui igual que ja ho han fet els alts càrrecs de les altres filials, ja que creuen que això donaria una imatge de preocupació per part de l’automobilística. Tot i que l’empresa va afirmar ahir que es garantiran els 3.300 milions d’euros d’inversió previstos per als propers 5 anys, preocupa que l’escàndol perjudiqui l’asignació de nous models a la planta catalana. Segons el secretari general secció de CCOO de Seat, Rafael Guerrero, en aquests moments s’està discutint quins models es desenvoluparan o fabricaran a Martorell, i aquesta decisió (que s’ha de prendre el mes de novembre) es podria veure afectada per la crisi.

Els empleats de la filial espanyola estan preocupats i molestos. La preocupació es deriva, diuen els sindicats, del fet que l’escàndol afectarà la imatge de la marca i això pot fer caure les vendes i, en conseqüència, el volum de treball. També estan enfadats perquè creuen que se’ls han demanat molts esforços durant la crisi, en què s’han aplicat diversos expedients de regulació d’ocupació. Uns esforços que per als empleats s’havien vist compensats pels bons resultats dels darrers balanços, però que temen que se’n vagin en orris pel que consideren una mala gestió empresarial.

Fonts oficials de Seat confirmen que es mantenen reunions d’àmbit estatal per abordar la crisi, tot i que de moment es mostren prudents i no avancen si convocaran una roda de premsa en les properes hores. Els sindicats asseguren que l’empresa s’ha compromès a informar-los puntualment de les converses que es mantenen al més alt nivell. Diuen els representants dels treballadors que tenen dret a aquesta informació per decidir com han de procedir, i també per traslladar-la també a altres comitès d’empresa europeus, amb els quals estan en contacte.