Segons fonts del sindicat de manters, l’objectiu de la marca Top Manta és combatre la percepció que tenen molts comerços tradicionals que la venda a la manta suposa una competència deslleial. Es començarà a desplegar progressivament les properes setmanes, tot i que la intenció és posar al mercat una “quantitat forta” de productes d’aquesta marca solidària i comunitària.

Un “top manta” cultural

El sindicat de manters ha presentat la marca de productes a la Fundació Antoni Tàpies de forma gens casual: els venedors a la manta seran el centre de dues accions culturals que durà aquest juliol el col·lectiu Opavivará. D’una banda, els membres d’Opaviavará i del sindicat repartiran pareos amb missatges estampats a favor de la venda a la manta, tal com ja va fer el col·lectiu brasiler durant els Jocs Olímpics de Rio de Janeiro.

D’una altra banda, Opavivará i el Sindicat Popular de Venedors Ambulants crearan un mercat ambulant al passeig de Joan de Borbó (on l’estiu passat l’Ajuntament va instal·lar un prc de patinadors per foragitar els manters). Els dies 11 i 12 de juliol distribuiran postals amb imatges de venedors a la manta, sota el lema “Jo ♥︎ Manters” per visibilitzar el col·lectiu de manters i fer-ne una lectura positiva.