Les rebaixes han començat aquest divendres, un dia abans de la data tradicional de l’1 de juliol. A diferència de les últimes campanyes, l’arrencada ha estat molt més unànime i els establiments més petits, els que no són de grans cadenes, també han avançat la data d’inici. Tots han valorat l’avantatge de començar les rebaixes un divendres, per aprofitar la predisposició a comprar dels clients durant el cap de setmana.

La idea és treure el màxim profit dels primer dies de rebaixes. El president de Barcelona Comerç, Salvador Vendrell, preveu que “la despesa sigui major” respecte a la campanya d’estiu de l’any passat gràcies que els primers tres dies de descomptes cauen en cap de setmana (diumenge es pot obrir) i a la intensa calor del mes de juny.

Avançar l’inici de rebaixes un dia també permet evitar la coincidència amb la primera operació sortida de vacances d’estiu i poder captar els compradors que aquest dissabte, 1 de juliol, comencen les vacances.

El turisme i la tendència a la recuperació econòmica fan augurar una bona campanya per al sector, amb un augment de les vendes entre el 2 i el 5 %. Tot i això, la possibilitat de fer rebaixes en qualsevol període de l’any provoca certa confusió entre els consumidors i ha fet que l’efecte crida dels descomptes ja no sigui el mateix que anys enrere.