vaga ryanair 2022
Foto: Fotis Christopoulos

Ryanair incorporarà quatre noves destinacions des de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat durant aquesta propera campanya d’estiu. Les noves rutes connectaran Barcelona amb les ciutats de Frankfurt (Alemanya), Perusa (Itàlia), Lviv (Ucraïna) i La Palma. A banda, la companyia també ha anunciat dues noves rutes més que enllaçaran l’aeroport de Girona amb Hèlsinki (Finlàndia) i Nuremberg (Alemanya). Durant la presentació de la nova campanya, l’aerolínia ha assegurat que ja ha tornat als nivells d’activitat prepandèmia i confia a créixer un 4 % respecte a l’estiu del 2019. Aquesta darrera temporada d’hivern, Ryanair ja va incorporar sis noves destinacions.

Barcelona, base central de Ryanair a Catalunya

Barcelona continuarà sent la base més important per la companyia a Catalunya, amb un total de 71 rutes, 14 avions basats i més de 400 treballadors. Les previsions estimen que l’aeroport del Prat rebrà fins a 7,8 milions de passatgers del grup irlandès al llarg del pròxim any fiscal –que anirà de l’abril del 2022 al març del 2023—, un 85 % del total a Catalunya.

Un cop superat el pic de la variant òmicron, la companyia assegura que ja ha assolit els nivells d’activitat previs a l’esclat de la pandèmia —tant en nombre de vols com de passatgers— i espera incrementar la facturació vora un 4 % aquest estiu respecte al 2019, tant a Catalunya com a l’estat. En termes globals, l’aerolínia preveu que les vendes creixin a un ritme més accelerat, al voltant del 16 %.

Exigències a Aena

Ryanair ha volgut traslladar diverses peticions a Aena per tal que l’estat espanyol continuï sent una destinació “competitiva i atractiva”. “Espanya és un mercat molt important per a nosaltres, i és per això que demanem a Aena que faci l’esforç d’abaixar els impostos sobre el trànsit aeri”, ha comentat la mànager del grup a Espanya i Portugal, Elena Cabrera. La directiva ha citat Irlanda o Itàlia com a exemples de països que ofereixen incentius al sector aeri. En la mateixa línia, també ha reclamat el repartiment d’unes taxes mediambientals “justes” per als vols de curta distància davant els vols de llarga durada.