El restauradors del litoral barceloní intenten tornar a la normalitat després d’un temporal que ha arrasat les platges i ha malmès nombrosos elements de les terrasses. En el cas d’establiments com el Xup-Xup, que van situar sacs de sorra just al davant per reduir els efectes de la borrasca, els desperfectes han estat molt elevats. Els responsables del restaurant han explicat a betevé que fa tres dies que treballen sense descans unes 15 persones cada dia per netejar l’espai.

Sacs de sorra de la platja

De fet, calculen que els costos de neteja i adequació dels espais de cada establiment ascendiran entre 10.000 i 15.000 euros. Unes despeses que temen que no puguin assumir si aquests episodis són cada vegada més freqüents. Alejandro Malavé, de la Sal Café, reclama ajuda a les administracions perquè, diu, la seva raó de ser és la platja:

“Estem a l’expectativa de les decisions que es prenguin des de l’Estat per trobar una solució als problemes que passen cada vegada més.”

Restaurants Mar borrasca Gloria

En el cas de restaurants com Ca la Nuri, al passeig Marítim de la Barceloneta, han explicat que en el seu cas han estat de sort. La terrassa va quedar coberta de sorra però no els ha fet malbé el mobiliari. On sí que han acabat tocats és a La Sal Café, on el vent se’ls va endur els para-sols.

Comparteix a: