Al port comercial de Barcelona, les xifres de creixement són positives. Només cal veure l'activitat constant que registra la Terminal de Contenidors, una infraestructura que l'any que ve estrenarà ampliació. Sumarà 24 hectàrees a les 57 que té avui l'esplanada ocupada per les mercaderies arribades d'ultramar. Actualment el Port Autònom mou 1.400.000 contenidors l'any i amb aquesta ampliació s'estarà al voltant dels 2.200.000. És un increment quasi del 50% que permet que aquesta instal·lació estigui plenament preparada per poder afrontar reptes de futur, segons ha firmat Xavier Soucheiron, conseller delegat del grup marítim TCB. El projecte d'ampliació també preveu allargar la longitud de les cinc vies ferroviàries actuals i construir-ne una de nova. A mitjan 2013, les sis vies estaran adaptades a l'ample mitx. És a dir, les vies tindran tant l'ample ibèric com l'internacional, i això permetrà fer entrar i sortir càrregues cap a Espanya i Europa sense canviar els combois. Dues de les vies ja estan adaptades i operatives. L'aposta pel trànsit ferroviari és clara. En cinc anys, la càrrega en tren de la terminal ha passat del 2 al 15%.