Port de Barcelona

(ACN) El Port de Barcelona ha tret a licitació el projecte de construcció, manteniment i gestió de la subestació amb la qual vol electrificar els molls. El contracte, valorat en 14 milions d’euros, forma part del projecte Nexigen, que té com a objectiu descarbonitzar l’activitat portuària. L’acabament de la construcció està prevista per a l’any 2025.

Projectes simultanis per a l’electrificació

La construcció d’aquesta instal·lació es farà simultàniament amb altres projectes per electrificar els molls que, segons ha informat el Port aquest dimarts, tenen una inversió inicial d’uns 130 milions. En paral·lel a la subestació es construirà la xarxa de mitjana tensió que unirà aquest equipament amb les diferents terminals.

Transició energètica

L’objectiu del Port és electrificar totes les terminals de creuers i fer que es puguin connectar fins a sis vaixells de manera simultània en un futur. El Port de Barcelona ha assegurat en un comunicat que aquesta nova subestació és necessària per construir la xarxa de mitjana tensió que subministra electricitat als molls del port i serà l’element clau sobre el qual pivotarà la seva transició energètica.

“Els vaixells que hi arribin podran aturar els motors auxiliars i funcionar amb energia neta amb certificació d’origen 100 % renovable, de manera que reduiran les emissions i contribuiran a la descarbonització de l’activitat portuària i a la millora de la qualitat de l’aire“, ha expressat el Port de Barcelona en el text.