(ACN) El Port de Barcelona espera acollir aquest any unes 800 escales de creuers, una xifra que va en la línia de la de l’any passat. Del total, el 58 % tindran la capital catalana com a port base, és a dir, que comencen o acaben el viatge a Barcelona. Serà un percentatge rècord i segons el Port de Barcelona suposa una “fita important” després de la fi de les restriccions per la pandèmia, que dificultaven l’arribada de turistes.

Un 20 % de creuers amb gas natural liquat

D’altra banda, les escales de creuers de gas natural liquat (GNL) representaran el 20 % aquest any al port de Barcelona després que fa una dècada s’apostés per aquest combustible, més respectuós amb el medi ambient. El GNL emet entre un 15 i un 20 % menys d’emissions de gasos d’efecte d’hivernacle, redueix entre un 30 i un 40 % les emissions d’òxids de nitrogen i pràcticament elimina els òxids de sofre i les partícules en suspensió.

Es tracta de vaixells de les companyies Aida, Costa, P&O i MSC, la darrera companyia a utilitzar creuers d’aquest tipus. A més, a banda d’aquests vaixells menys contaminants, el 62 % de les escales seran de creuers amb menys de 10 anys d’antiguitat.

Al febrer es va estrenar la primera gavarra de subministrament de gas natural liquat amb base permanent a Barcelona, el primer port de la Mediterrània que disposarà d’aquest servei.

Ser port base, una aposta estratègica

Convertir-se en port base és una de les apostes estratègiques del Port de Barcelona per “continuar consolidant-se” al Mediterrani. A més, atreu un tipus de passatger que porta més valor afegit, amb una despesa de 230 euros per persona i dia, molt per sobre de la mitjana de turistes a Barcelona.

Trasllat al moll Adossat

Una de les novetats d’aquest any és el trasllat, en les properes setmanes, de la gestió del moll de Barcelona Nord a l’Adossat, de manera que els creuers ja no estaran atracats a la zona més propera a la ciutat.